
Lees verder
Stefanie Jansen en Maarten Pieters zijn de oprichters van TheCoCreators, een wereldwijd netwerk van zelfstandige cocreatie-experts.
Meer over de auteursWerd de vorige eeuw beheerst door een streven naar dominantie, de wereld van nu kenmerkt zich door een groeiend besef dat we samen meer kunnen dan alleen en dat delen leidt tot betere oplossingen. Deze Cocreatie Revolutie biedt een voedingsbodem aan nieuwe procesformules en tools zoals agile, lean, design thinking en UX-design. Die bieden op korte termijn houvast, maar leiden op zichzelf niet tot duurzaam succes. De sleutel daartoe is de productieve samenwerking tussen alle relevante partijen, inclusief eindgebruikers.
In dit boek schetsen Stefanie Jansen en Maarten Pieters met hun zeven principes voor complete cocreatie een weg naar duurzaam succes. Geïllustreerd door uiteenlopende cases uit verschillende hoeken van de wereld geven zij praktisch toepasbare antwoorden op 32 vragen, waaronder: Wat is cocreatie? Hoe zet je het in? Welke partijen betrek je erbij? En: Hoe krijg je draagvlak? Een DIY-handboek voor iedereen die de Cocreatie Revolutie wil overleven!
- Een praktisch handboek voor het inbedden van complete cocreatie in de ontwikkelprocessen van organisaties.
- De Nederlandse editie van het Engelstalige boek The 7 Principles of Complete Co-creation.
‘Elk product, organisatie, dienst, belevenis en proces wordt nu eindelijk het onderwerp van co-ontwikkeling met alle betrokken partijen. Dit boek is een heldere wegwijzer van ontwikkelen voor de klant naar ontwikkelen met de klant.’ – Olaf Hermans, AI-strateeg bij SIR-Intel USA.
‘Een van die boeken die je niet kunt negeren. Inzichtgevend, to the point en actionable. Een boek voor leiders, innovators, thought provokers en iedereen die cocreatie naar een hoger niveau wil tillen.’ – Stijn Verkuilen, Innovatie Manager bij Heijmans.
‘Ik geloof sterk dat ik in vele opzichten een betere ontwerper zal zijn met een dieper inzicht dankzij het toepassen van de principes van complete cocreatie!’ – Pierre-Yves Panis, Chief Design Officer, Signify.
co-creatie samenwerken organisatieverandering klantgerichtheid eindgebruiker innovatie draagvlak transparantie verandermanagement waardecreatie design thinking implementatie paradigmaverschuiving user-centered design duurzaamheid gelijkwaardigheid agile customer insights productiviteit organisatieprincipes win-more open innovatie marktonderzoek consequent lean strategisch management customer connection machtsparadigma stakeholders digitale transformatie
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books