Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Basisconcepten finance

Van boekwaarde naar marktwaarde

Ingenaaid Nederlands 2017 1e druk 9789090305738
10
Voormalig top 10Totaal 11 dagen
Voormalig top 100Totaal 231 dagen
Verkooppositie 519Hoogste positie: 8
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het management van een onderneming heeft de belangrijke missie om waarde te creëren voor alle partijen die betrokken zijn bij die onderneming. Binnen de groep belanghebbenden nemen de vermogensverschaffers van de onderneming een centrale plek in. De vermogensverschaffers zijn de aandeelhouders en de verstrekkers van rentedragende leningen. Zonder het door hen ingebrachte kapitaal en hun medewerking heeft de onderneming geen bestaansrecht. Deze medewerking is alleen mogelijk als er op het geïnvesteerde vermogen voldoende rendement kan worden verwacht.

Het bovenstaande wordt vaak vertaald in een centrale doelstelling: het vergroten van de marktwaarde van de onderneming voor haar vermogensverschaffers, met inachtneming van de belangen van de andere betrokken partijen. Het management kan deze belofte echter alleen waarmaken als het bekend is met de wijze waarop die marktwaarde tot stand komt en welke elementen daarin een rol spelen.

Dit boek geeft daarom op een overzichtelijke wijze en met heldere voorbeelden een uiteenzetting van de fundamenten van het vak Finance. Het biedt iedereen die betrokken is of gaat worden bij het management van een onderneming de mogelijkheid om een betere gesprekspartner te zijn van financiële experts, en het biedt hen daarnaast een solide basis om uiteindelijk zelf die financiële expert te worden.

Op de website www.financelogic.nl zijn per hoofdstuk van het boek opgaven geplaatst evenals de uitwerkingen daarvan. Aan de hand van deze opgaven kan de juiste toepassing van de concepten worden getoetst.

Specificaties

ISBN13:9789090305738
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Uitgever:VCFC
Druk:1
Verschijningsdatum:1-10-2017
ISSN:

Lezersrecensies

4.7 van de 5
25 stemmen
19
5
1
0
0

Over Dennis Vink

Dennis Vink is hoogleraar Financiën en Investeringen aan Nyenrode Business Universiteit en alumnus van de Harvard Business School. Hij is gespecialiseerd in accounting en finance voor executive boards van organisaties in zowel de publieke als de private sector. Professor Vink is verbonden aan business schools in België, Denemarken en Italië. Daarnaast werkt hij samen met cliënten in Nederland en daarbuiten. Zijn uitgebreide onderzoeksportfolio omvat samenwerkingen met de gerenommeerde financiële wetenschapper Frank Fabozzi en bevat publicaties bij instellingen zoals de Europese Centrale Bank, Yale’s International Center for Finance en het Department of Economics van Princeton. Zijn onderzoek wordt regelmatig gepresenteerd op conferenties van de American Finance Association en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van het financiële vakgebied.

Andere boeken door Dennis Vink

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisconcepten finance