
Lees verder
Matthijs Bobeldijk (1980) heeft een bedrijfskundige achtergrond en is aanjager van de betekeniseconomie.
Meer over Matthijs BobeldijkWat vind je belangrijker? Geld verdienen of werken aan een duurzame wereld waarin iedereen een kans verdient? Het antwoord op deze vraag is niet goed of fout, maar bepaalt wel welke kant het met onze wereld opgaat. Nu dicteert onze economie het antwoord. Maar wat nu als je de planeet een warm hart toedraagt?
'Het bedrijfsleven begint het al te begrijpen. Alleen winst maken is niet meer genoeg. De impact van alles wat je doet – op milieu en inclusieve samenleving – is minstens zo belangrijk. Nu de rest van de wereld nog. Moge dit boek daarbij helpen.' - Harm Edens, programmamaker en aanjager van een volhoudbare wereld
'Ook studenten Commerciële Economie van de Hogeschool Leiden snappen het: winst maken ten dienste van een betere wereld, dat is pas échte winst. Mijn ervaring met de Purpose Case is dat studenten er enthousiast van worden en tot hele mooie betekenisvolle producten weten te komen. Maar bovenal komt er tijdens het uitdenken van de Purpose Case nieuwe energie vrij omdat ze door krijgen dat ze een verschil kunnen maken. Als docent én als mens wordt ik daar heel blij van.' - Tamara Ronteltrap, docent commerciële economie - hogeschool leiden
'Werken met de Purpose Case zorgt voor een geheel nieuwe manier van ondernemen, waarbij waardecreatie voor je bedrijf én de maatschappij centraal staat. Het boek 'Impact' is super inspirerend en heel praktisch. Het is eigenlijk zo simpel verwoord en visueel gemaakt, dat je afvraagt waarom we het niet al zo doen!' - Désirée Boerema, Social media expert EN aanjager Betekeniseconomie Groningen
'Fantastisch en praktisch boek dat je helpt om in een aantal stappen je eigen Purpose Case te beschrijven waardoor zichtbaar wordt waar en wanneer (maatschappelijke) waarde ontstaat.' - Martin de Haan, Programmadirecteur - VTi Amsterdam
impact duurzaamheid purpose case ondernemerschap people planet profit waardecreatie maatschappelijke impact sociaal ondernemerschap persoonlijke ontwikkeling betekeniseconomie change agents sustainable development goals verwondering waardemodellen verandering klimaatverandering businessmodel innovatie succesfactoren circulariteit strategie milieu inclusiviteit business model canvas maatschappij samenleving praktijkboek actie ecologie economie
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books