Lees verder



Jan Denys is director Public Affairs bij Randstad. Hij is een veelgevraagd arbeidsmarktdeskundige en schrijft regelmatig bijdragen voor onder andere De Standaard, De Tijd, De Morgen en Trends. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars, congressen en debatten in binnen- en buitenland.
Meer over Jan DenysWerken aan merken
Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla, Facebook en de Europese Commisie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789401444699Samenvatting
Wat is 'employer branding'? En waarom wordt een aantrekkelijk employer brand steeds belangrijker? Is Torfs echt de beste werkgever? En is hij ook de aantrekkelijkste? Dat zijn slechts vier vragen waarop Werken aan merken antwoordt.
Arbeidsmarktkenner Jan Denys gaat in dit boek na hoe nationale en internationale topbedrijven scoren op het vlak van aantrekkelijkheid en bekijkt waarom bepaalde sectoren net aantrekkelijk zijn en andere niet. De bouwstenen van een sterk 'employer brand', zoals werkzekerheid, werksfeer en kwaliteit van het management, komen daarbij allemaal aan bod.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jan Denys
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Employer brand: identiteit en imago
2. Het onderzoek
-Yes we can: de mooiste verhalen uit de geschiedenis van het randstad-onderzoek
3. De kenmerken van de employer brand
4. Over groepen en stereotypen
-Wat betekent de score van een kenmerk voor de aantrekkelijkheid van het bedrijf?
5. Over sectoren
6. Bedrijven die scoren
7. Publieke sector, social profit, disruptive brands en internationale organisaties
8. Het belang van waarden
-Moet een employer brand spannend zijn en goesting geven?
-Zijn de employer brands onderhevig aan de trend van de stijgende verwachtingen?
9. Employer brands: rekrutering en retentie, identiteit en imago
-Is Torfs de beste werkgever? En de aantrekkelijkste?
10. Internationale kijk
11. Evolutie en toekomst
25 nieuwe inzichten
Een korte handleiding employer branding
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan