Lees verder


Rudie heeft een achtergrond in organisatie-ontwikkeling, veranderkunde en innovatie. Nog steeds is hij continu op zoek naar de laatste kennis op dat vlak. Samen met Kornelis Wetsema begon hij Het Grootste Kennisfestival van Nederland. Daarnaast organiseren ze online, live en hybride kennisfestivals voor allerlei organisaties uit onderwijs, overheid, dienstverlening, welzijn en zorg en gezondheid.
Meer over de auteursRaak! Effectieve communicatie van informeren tot co-creëren
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789460000126Samenvatting
Overheidsorganisaties zoeken allemaal naar de meest effectieve manier om in projecten en rond beleid te communiceren met de doelgroep. Of dat nu burgers, bewoners, huurders, andere organisaties of medewerkers zijn.
Dit boek is een praktisch hulpmiddel om tot een effectieve communicatiestrategie te komen met rake communicatiemiddelen. Het boek is geschreven voor projectleiders, beleidsmedewerkers en communicatie-adviseurs. Soms is iets politiek of bestuurlijk al beslist en is niet een inspraakavond, maar een inloopavond de beste oplossing. Soms volstaat een simpele boodschap in een nieuwsbrief, terwijl in andere gevallen er sprake moet zijn van complex sales of co-creatie. Waar, wanneer, wat en hoe staat in dit boek.
De Raak!-methodiek is in de praktijk toegepast en uitgevoerde projecten worden in het boek beschreven. Daarnaast geven een zevental specialisten zoals Menno Lanting en Erwin Blom hun kijk op overheidscommunicatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rudie Jansman
Over Kornelis Wetsema
Over Menno Beker
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Een goed begin, het halve werk
1 Inleiding
2 Hoe werkt de Raak-methodiek?
3 Wat is de aanleiding en situatie?
4 Wat is de overall basisstrategie en de communicatiedoelstelling?
5 Wat zijn de communicatiedoelgroepen?
6 Het kiezen van een passende communicatiestrategie per doelgroep
7 Wat zijn de passende communicatiemethoden en instrumenten?
8 Gebruik van social media
9 Wanneer doe je wat?
10 Rolverdeling bij communicatie.
11 Mate van participatie
12 Het ontwikkelen van woonruimte voor GGZ-cliënten in twee wijken
13 Over de auteurs
14 Het Overcom Netwerk
15 Bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan