

Ineke Holtwijk (1955) werkte in het pand waar de Postcode Loterij werd uitgebroed. Kort na de oprichting vertrok ze als correspondent voor de Volkskrant en NOS Journaal naar Zuid-Amerika en verwonderde zich vanaf de zijlijn over het stormachtige succes van haar voormalige collega's.
Meer over Ineke HoltwijkDe mannen van de droomfabriek
Het verhaal achter het succes van de Postcode Loterij
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789460037573Samenvatting
In 1989 ging de Postcode Loterij van start, als wild plan van drie overmoedige marketeers en een ex-priester. Zonder geld en zonder technische kennis, maar met 'de hufterigheid om dingen door de muur te slaan' braken ze de gesloten loterijmarkt open. Geen zee ging te hoog, geen idee was te gek, want: 'Wij doen alles anders. Alleen als je de regels verandert, verander je de markt.'
Vijfentwintig jaar later is de Nationale Postcode Loterij glamourfabriek, geld – machine, netwerk en wereldverbeteraar ineen. Ze hebben er veel geld uit te delen: tot nu toe meer dan vier miljard euro. Het is een bedrijf dat goede doelen sexy heeft weten te maken en grootheden als Nelson Mandela, Bill Clinton en Rafael Nadal binnenhaalde voor de promotie. De A-merken staan in de rij voor een partnership. Toch is de geschiedenis van de loterij niet onbesproken.
Voor het eerst kreeg een onafhankelijke journalist de gelegenheid achter de schermen te kijken. Ineke Holtwijk liep mee en sprak uitvoerig met de hoofdrolspelers en andere betrokkenen binnen en buiten de loterij. Het resultaat is De mannen van de droomfabriek.
Trefwoorden
ondernemerschap marketing succesfactoren goede doelen ondernemingsgeschiedenis filantropie leiderschap commerciële strategie televisie direct marketing organisatiecultuur innovatie fondsenwerving internationale expansie kansspelmarkt ondernemersbiografie maatschappelijk ondernemen celebrity marketing emotiemarketing medialandschap overheid duurzaamheid persoonlijke effectiviteit bedrijfsethiek non-profit netwerken verkopen teamwork oprichtersverhaal bedrijfsgroei
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Voor de troepen uit
3. Eureka
4. Op zoek naar beneficiënten
5. De molen van justitie
6. De aftrap
7. Bluffen, blaffen en buffelen
8. Je bestaat pas als je op tv bent
9. Wie betaald, bepaalt
10. Kat en muis
11. Alle dagen feest
12. Een kroonprins op de bok
13. The sky is the limit
14. De hete zomer van 1992
15. De slag om de publieke opinie
16. Het ministerie van goede doelen
17. De kraamkamer
18. De rebellenclub tegen de regentenkliek
19. Het gouden team
20. Koffers pakken=miljoenen pakken!
21. Knallers en missers over de grens
22. Van Manuela tot Mandela
23. De man van zes miljard
Epiloog
Dank
Belangrijkste personages
Tijdslijn Nationale Postcode Loterij
Grafieken en tabellen
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan