Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wat je verkoopt ben je zelf

Waarom de beste reclame gratis is

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2023 9789461265647
Voormalig top 100Totaal 11 dagen
Verkooppositie 4429Hoogste positie: 78
Direct te downloaden

Samenvatting

Probeer klanten niet om te praten, maar ga mét ze praten.

Vergeet dure advertenties, commercials en huizenhoge billboards. Klanten trek je aan door een persoonlijke relatie met ze op te bouwen, via sociale media, je website en in real life. Dat kost niets en levert veel meer op.

Wat je verkoopt ben je zelf is een eyeopener voor ondernemers en zzp’ers die bekend, bemind en zelfs begeerd willen worden zonder dat het geld kost. Met de strategieën en tips in dit boek kost reclame maken je alleen tijd en energie, en dan zo dat je er ook een heleboel energie van krijgt.

Erwin Wijman, door marketing­organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers ‘Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt’ en ‘De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt’.

Specificaties

ISBN13:9789461265647
Trefwoorden:marketing, reclame, Verkoop
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:10-5-2023
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (2)

Wat je verkoopt ben je zelf - ‘Bol van de tips en inspiratie’
Hanneke de Wit | 16 juni 2023
Reclame maken kost bakken met geld en hoe groter het budget, hoe beter je het doet. Toch? Nee dus. Want hoewel er de afgelopen decennia veel veranderd is in de marketingwereld, blijft één ding altijd hetzelfde: mensen kopen van mensen. Dat is de belangrijkste boodschap van Erwin Wijman in Wat je verkoopt ben je zelf’.
Lees verder
Wat je verkoopt ben je zelf - ‘Kan je een hoop geld besparen’
Ineke Peters | 8 juni 2023
Wie zijn klanten en eventuele personeel goed behandelt en de juiste aandacht geeft, heeft geen dure reclame nodig om succes te hebben. Journalist/schrijver en marketingspecialist Erwin Wijman legt dit allemaal uit in zijn nieuwe, zeer overzichtelijke, praktische boek ‘Wat je verkoopt ben je zelf’.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Het gaat erom dat mensen een klik met je krijgen
Bas Hakker 23 augustus 2023 In ‘Wat je verkoopt ben je zelf’ beschrijft Erwin Wijman dat het altijd het beste is om jouw persoonlijke verhaal te vertellen als ondernemer. Natuurlijk is het belangrijk om goede diensten en producten te leveren, maar mensen kopen nu eenmaal van mensen. ‘CEO’s en ondernemers moeten daarom laten zien wie ze zijn.’
preview
Wat je verkoopt ben je zelf -  Verkopen is daten
Erwin Wijman 3 mei 2023 Veel verkopers focussen op de vraag hoe ze het ideale product kunnen verkopen. Dat is de verkeerde vraag, schrijft Erwin Wijman in zijn nieuwe boek ‘Wat je verkoopt ben je zelf’: ‘De juiste vraag is: hoe maak ik van mezelf de perfecte date?’ In zijn preview vertelt Wijman waarom dat zo is.

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt', 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt' en 'Blinder in de boksring, over challengermerken. Wilfred Genee kenschetste hem als de ‘Johan Cruijff van de marketing'. Schreef ook boeken over naamgeving (De bedrijfsnamenfabriek) en de psychologie van de auto: Wat je rijdt ben je zelf (2011), Succes met je grote auto (2013) en De geluksmachine (2017). Hij treedt als marketingdeskundige en autopsycholoog geregeld op in de media - Christien Meindertsma van het NTR-televisieprogramma Voor de vorm (NPO2) waarin Wijman optrad, noemt hem ‘Freud van het asfalt’. Daarnaast is Wijman journalist die schrijft en schreef voor NRC, de Volkskrant, Adformatie, Het Parool, Quote en uiteenlopende vakbladen.   

Andere boeken door Erwin Wijman

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding
De pers en professionals over Zo verkoop je alles (2019)

Deel 1 Persoonlijke relatie met je klant
1. Denk als een verkoper, doe niet als een verkoper – het geheim van verkopen in 4 woorden
2. Maak gewoon ruzie met je klant – en nog 8 of 9 relatie-adviezen om je klant eeuwig aan je te binden
3. Je merk IK is net zo belangrijk als je merk- of bedrijfsnaam: het belang van personal branding
4. Wat je in een crisis moet doen om goed uit die crisis te komen – de noodzaak van persoonlijke aandacht
5. Niks jij klantvriendelijker… je klant moet bedríjfsvriendelijk worden
6. De verkoop begint pas na de verkoop – zo houd je de klant nadat die klant is geworden
7. Zo krijg je een JA als je een JA wilt: de 10½ psychologische trucs voor onderhandelen met succes (hint: vertel nooit over je Tinder-date van die avond)
8. Wat je van een autoverkoper kunt leren over verkopen en intieme zones – een toneelstuk in 6 aktes
9. Moet je je klanten wel met ‘je’ aanspreken? Of zeg je ‘u’? Kies zelf, zolang het maar niet in het natte gras is

Deel 2 Sociaal op live bijeenkomsten
10. Zo maak je als ondernemer, zzp’er of starter van je netwerkpitch een killer-pitch
11. Ga naar elke nieuwjaarsborrel, je ontmoet er aardige mensen en nieuwe klanten
12. Je belangrijkste netwerktool is nog steeds je visitekaartje
13. Zo houd je je events en congressen spannend en aantrekkelijk
14. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Geef vaker een feestje
15. Wil je reclame op een billboard? Maak dan van je auto je eigen bewegende billboard

Deel 3 Sociaal op sociale media
16. LinkedIn is uitgevonden voor gerichte acquisitie en talloze andere killer-toepassingen
17. De 13 Instagram-tips die jij als ondernemer kunt, nee, móét leren van de politie
18. Facebook is – ondanks alles – nog steeds een vruchtbare plek om klanten te werven
19. Zo verbeter je de openratio van je e-mails – het effect van een blauw hartje
20. Als je dacht dat telefonische verkoop moeilijk is? Op deze manieren werkt het wél – met resultaat
21. Je bedrijf dat ben jij, en nóg 7 ultrakorte tips voor video’s die scoren

Deel 4 Binnen is buiten
22. Zet je klant nooit op nummer 1 – je werknemers moeten op de eerste plaats staan
23. Hoe jij wél nieuwe medewerkers werft in deze personeelscrisis
24. Om verder te groeien – en je bedrijf schaalbaar te maken – is goeie mensen aannemen een must

Deel 5 Do’s-en-don’ts online
25. Vertel op je homepage direct wat je bedrijf doet en doe dat duidelijk
26. Doe eens lekker onfatsoenlijk – de mitsen en maren van het feedbackformulier
27. Hoe persoonlijker je webcare, hoe onweerstaanbaarder je bedrijf – o ja, gebruik nooit het woord ‘vervelend’
28. Dit kun jij leren van de psychologische trucjes van de grote webshops
29. De 5 redenen waarom je ook je bedrijfsnaam moet meenemen in je Google Ads-campagne
30. Formuleer je klantbeloften expliciet en kondig ze duidelijk aan op je homepage

Deel 6 Wel doen offline
31. Verstuur vaker een kaartje, geheid dat je opvalt tussen de post
32. ‘De bodem. Smaakt écht naar karton’ en andere meligheid die je toch op leuke merkversterkende ideeën kan brengen
33. De 7 redenen waarom jij als professional ook een boek moet schrijven
34. Van McDonald’s kennen mensen de reclame, van jouw broodjeszaak kennen ze Dikkie Dik die lekker dik smeert – zo maak je je bedrijf zichtbaarder

Deel 7 Meer geld naar binnen, minder geld naar buiten
35. Hoge korting, te hoge korting werkt averechts, geef dus nooit hoge korting
36. Verhoog gerust je prijzen, maar doe het dan wel goed (en geloofwaardig)
37. Zelfs in een kapitaalintensieve branche kun je klanten winnen met alleen maar gratis reclame – kijk (welja) naar Tesla

Deel 8 Het verschil maken
38. Zo stel je een offerte op die scoort – vraag niet een te lage prijs en nog 10 tips
39. Zo schrijf je een tekst waarmee je lezers vasthoudt tot het einde
40. Tweet interessante dingen, de wet van de zwerfpen en nog 15 eenvoudige tips om snel en goedkoop je naamsbekendheid te vergroten
41. Uitsmijter: de 28-plus-1-overbodige belangrijkste gratis reclametips

Nawoord
Liefdesbetuiging

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat je verkoopt ben je zelf