

Rob Coolen is werkzaam als toezichthouder, interim-manager, consultant en docent organisatiekunde en hrm. Naast deze werkzaamheden verbetert hij als 'organisatie-relatietherapeut' de relatie tussen medewerkers en de organisatie. Hiervoor heeft hij als directeur en bestuurder gewerkt bij commerciële en publieke organisaties. Hij schreef eerder het boek 'Werkgeluk'!
Meer over Rob CoolenLet love rule your business
Waarom alles in organisaties draait om mensen en relaties
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789461265869Samenvatting
Laat je niets wijsmaken, het succes van jouw organisatie wordt niet bepaald door nieuwe technologie of slimme bedrijfsprocessen. Alles draait om mensen.
Thuis begrijpen we dat allemaal. Daar staat de liefde voor onze partner, familie en vrienden centraal. Op het werk echter heeft de liefde vaak verkeerde associaties. En dat terwijl zonder liefde een moderne organisatie gedoemd is om te mislukken.
‘Let love rule your business’ is een eye-opener voor leidinggevenden die de liefde als strategie willen inzetten. Want als medewerkers gelukkig zijn in een omgeving die veilig en liefdevol is, kunnen ze nog meer bijdragen aan het succes van de organisatie.
Trefwoorden
werkgeluk liefde op het werk leidinggeven leiderschap organisatiecultuur personeelsmanagement zakelijke relaties mensgericht leiderschap verbinding talent liefde menselijke factor organisatie motivatie psychologische veiligheid management persoonlijke ontwikkeling authenticiteit emotionele intelligentie persoonlijk leiderschap medewerkersbinding teamdynamiek succesfactoren bedrijfscultuur kernkwaliteiten werkrelaties strategie werkomgeving medewerkersbetrokkenheid verandering
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rob Coolen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
DEEL 1 - LOVE
1. What's love got to do with it?
2. Stel jezelf eens anders voor
3. Een nieuwe kijk op de liefde
DEEL 2 - BUSINESS
4. De zondagavond-test
5. De organisatie als persoon
6. Een liefdevolle relatie met een organisatie
DEEL 3 - RULES
7. De regels
8. De regels over het willen
9. De regels over het kunnen
10. De regels over het zijn
11. De regels in praktijk
12. Een liefdevol einde
Notes
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan