Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Lof der Commercie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789462544833
Direct te downloaden

Samenvatting

Overconsumptie, verspilling, verslaving, smakeloosheid, slechte eetgewoonten en vervlakking van de media; er zijn maar weinig maatschappelijke problemen waar marketing en reclame niet deels verantwoordelijk voor worden gehouden. Marketeers met hun fixatie op winst en omzet zouden te weinig oog hebben voor de maatschappelijke gevolgen van hun handelen. Het is maar de vraag of deze veronderstelling klopt. Is er inderdaad geen marketeer die deugt? Is hun matige reputatie terecht? Of kunnen marketing en reclame ook bijdragen aan een betere wereld? Wat is de reikwijdte van commerciële inzichten, waar ligt de grens tussen verleiding en bedrog en worden de mogelijkheden die marketeers hebben om ons te beïnvloeden niet overschat? Dit zijn een paar vragen die Ruurd Mulder oproept in deze essaybundel.

Aan de hand van voorbeelden en anekdotes geven de teksten een genuanceerd beeld van het marketingvak. Wie ooit enigszins tegen wil en dank terecht is gekomen in een commerciële functie, zal zich herkennen in de twijfels en ambivalente houding van de auteur en zich gesterkt voelen in de overtuiging dat een marketeer niet per definitie geneigd is tot alle kwaad en niet bekwaam is tot enig goeds.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462544833
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:184
Druk:1
Verschijningsdatum:2-1-2015
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Lof der Commercie
Jeanine Dijkhuis | 19 mei 2015
Het leek mij zeer origineel; ‘Lof der Commercie’ is een essaybundel over de ambivalente houding die auteur Ruurd Mulder heeft ten opzichte van het marketingvak waarin hij enigszins tegen wil en dank is terecht gekomen. Over de effecten van marketing op koopgedrag en de reactie die reclame oproept bij zowel de consument als de marketeers zelf. Over het succes van creatieve campagnes die aanzetten tot alsmaar weer en meer kopen. Over wie hiervoor verantwoordelijk is en over de grens tussen verleiding en misleiding.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Ruurd Mulder

Ruurd Mulder is als docent cultuur- en mediamarketing verbonden aan het instituut voor Media, Informatie en Communicatie (MIC) van de Hogeschool van Amsterdam. Hij schreef 'Lof der Commercie', 'De kunst van cultuurmarketing' (2008, Uitgeverij Coutinho) en 'Basisprincipes van Mediamarketing' (2011, Uitgeverij InCT). Verder publiceerde hij onder andere in Het Parool, De Volkskrant en Economisch Statistische Berichten (ESB).

Andere boeken door Ruurd Mulder

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Lof der Commercie