Lees verder
Eveline De Ridder heeft meer dan 20 jaar ervaring in crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven in België. In 2008 richtte ze met drie partners in crime het onafhankelijke communicatieagentschap Whyte Corporate Affairs op, dat in korte tijd zijn plaats aan de top opeiste.
Meer over Eveline De RidderCommuniceren als het (nog niet) brandt
Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789464014464Samenvatting
Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.
Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee om kan gaan. Bovendien leven we in een tijdsgeest waarin iedereen torenhoge verwachtingen heeft van communicatie en het zelf vaak beter weet. Onderduiken of de vlucht vooruit? Schuld bekennen of de paraplu opentrekken? Excuses of in de aanval gaan? De CEO of de woordvoerder het woord laten voeren? Wat is vandaag de juiste reactie?
Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers. Of aan iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Geen gouden regels, maar een kader waarin pro’s en contra’s worden afgewogen en waarin wordt geleerd uit fouten. Communicatie is geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Eveline De Ridder
Inhoudsopgave
Inleiding
Van #blacklivesmatter en #metoo tot de roetpiet: hoe nieuwe maatschappijbeelden bedrijfscommunicatie beïnvloeden
De rol van sociale media in crisissituaties
Soorten crisissen
Eén crisis, heel veel stakeholders
De drie fases van crisiscommunicatie
De tien gouden regels van crisiscommunicatie
Conclusie
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan