Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Reclame en verkoop Praktisch sales- en accountmanagement
VOORDEEL - 62% korting
Praktisch sales- en accountmanagement
Robin van der Werf

Robin van der Werf verzorgt vanuit zijn eigen advies- en trainingsbureau CommVida (in-company) opleidingen en trainingen op het gebied van sales, marketing, communicatie en management. Hij werkt daarbij samen met opleidingsinstituten en trainingsbureaus als NCOI Opleidingen en ICM opleidingen & trainingen. Van der Werf is bovendien auteur van Praktisch Sales- en Accountmanagement.

Meer over Robin van der Werf
Robin van der Werf: ‘Sales moet zich steeds meer richten op value selling’ Bert Peene 14 oktober 2013 Het salesvak is toe aan een grondige herbezinning. Van denken op korte termijn naar denken op lange termijn, en van product selling naar value selling. Dat betekent dat salesmanagers een andere rol krijgen. Hun afdeling is niet langer een tactisch instrument binnen marketing, maar een kritieke succesfactor voor organisatiesucces. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement reikt Robin van der Werf de tools aan om die omslag te kunnen maken. Lees het volledige artikel
Robin van der Werf

Praktisch sales- en accountmanagement

Paperback Nederlands 2018 2e druk 9789491743795
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 64,95 Paperback | NL € 23,95
2e druk | 2018 € 23,95 3e druk | 2020 € 64,95
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
61,75
23,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 62% korting

Samenvatting

De salesfunctie wordt steeds belangrijker voor veel organisaties. Vooral daar waar de concurrentie toeneemt, individuele wensen van de klant bepalender worden en producten en diensten steeds minder het onderscheid bepalen. Het salesbeleid is dan niet meer een tactisch instrument binnen de marketing, maar een essentiële strategische activiteit, een kritieke succesfactor. Sales- en accountmanagers worstelen regelmatig met deze betrekkelijk nieuwe rol. Om hierop beter toegerust te zijn, willen zij leren hoe zij hun werkwijze effectief kunnen aanpassen. Maar ook nieuw aanstormend talent, zoals de hbo-student, heeft naast alle bedrijfseconomische bagage en kennis van marketing behoefte aan concrete informatie over hoe sales nu écht in de praktijk werkt. In dit boek krijgen beide doelgroepen antwoord op hun vragen.

Dit boek is praktisch van opzet en biedt daarnaast ook de modellen en theorieën die noodzakelijk zijn voor verdieping en begrip. 'Praktisch sales- en accountmanagement' behandelt het salesvak in de volle breedte; van succesvolle salesstrategieën tot praktische gespreksvaardigheden en van een winnend salesplan tot de salesperformance. Omdat in veel markten de afnemersconcentratie continu groeit, wordt ook veel aandacht besteed aan key-accountmanagement. Het boek sluit volledig aan bij de NIMA Sales-B exameneisen en biedt de lezer de vereiste kennis om zich optimaal voor te bereiden op het B1 en B2 examen.

Voor iedereen die in één keer de nodige bagage wil verkrijgen om het salesvak op strategisch niveau uit te voeren en voor iedereen die verder wil groeien in het prachtige salesvak is dit boek een echte must have!

Trefwoorden

salesmanagement   sales   accountmanagement   verkopen   key-accountmanagement   salesstrategie   klantwaarde   salesteam   salesplanning   klantenmanagement   salesplan   leidinggeven   acquisitie   salesgesprekken   performancemanagement   salesbudgettering   klantrelaties   salesorganisatie   onderhandelen   marketing   klantportfolioanalyse   internationale sales   salesvaardigheden   social selling   salesforecasting   communicatie   klantgedrag   presenteren   strategisch management   customer lifetime value  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789491743795
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:438
Uitgever:Concept uitgeefgroep
Druk:2
Verschijningsdatum:1-2-2018
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Expertrecensies (2)

recensie
Handleiding voor het nieuwe verkopen
Bert Peene | 22 september 2020
Succesvolle organisaties combineren volgens Robin van der Werf het juiste aanbod met de vaardigheid om transacties te laten plaatsvinden. Sales speelt daarbij een belangrijke rol. Het zijn namelijk niet de producten of diensten zelf die voor succes kunnen zorgen; alleen sales is in staat om de transactie tot stand te brengen. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement presenteert hij de theoretische kennis en praktische instrumenten die nodig zijn om in een salesfunctie optimaal te kunnen functioneren.
Lees verder
recensie
Toolkit voor strategisch sales- en accountmanagement
Bert Peene | 19 september 2013
Sales hoort een van de kritieke succesfactoren van organisatiebeleid te zijn, stelt Robin van der Werf in zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement. Daarom verdient sales een plaats in het strategisch hart. Voor de salesfunctie heeft dat belangrijke consequenties: aan commerciële mensen worden nieuwe, hogere eisen gesteld. Met zijn boek wil van der Werf het vak ‘sales’ de tools bieden om optimaal aan die eisen te kunnen voldoen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Robin van der Werf: ‘Sales moet zich steeds meer richten op value selling’
Bert Peene 14 oktober 2013 Het salesvak is toe aan een grondige herbezinning. Van denken op korte termijn naar denken op lange termijn, en van product selling naar value selling. Dat betekent dat salesmanagers een andere rol krijgen. Hun afdeling is niet langer een tactisch instrument binnen marketing, maar een kritieke succesfactor voor organisatiesucces. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement reikt Robin van der Werf de tools aan om die omslag te kunnen maken.
Artikel lezen

Over Robin van der Werf

Robin van der Werf verzorgt vanuit zijn eigen advies- en trainingsbureau CommVida (in-company) opleidingen en trainingen op het gebied van sales, marketing, communicatie en management. Hij werkt daarbij samen met opleidingsinstituten en trainingsbureaus als NCOI Opleidingen en ICM opleidingen & trainingen. Van der Werf is bovendien auteur van Praktisch Sales- en Accountmanagement.

Andere boeken door Robin van der Werf

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 9

1 Introductie op sales- en accountmanagement 13
1.1 Wat is sales? 13
1.2 Van ruilhandel tot social selling 14
1.3 De rol van sales in de organisatie 18
1.4 Het bieden van klantwaarde 20
1.5 Intern verkopen 27
1.6 Salesleiderschap 28
Kernstof 31

2 De omgeving en context van sales- en accountmanagement 35
2.1 De salesomgeving 35
2.2 Niveaus binnen de salesorganisatie 56
2.3 Van ondernemingsplan tot accountplan 58
2.4 De interne organisatie als waardeketen 60
2.5 Kwaliteitsmanagement 63
2.6 Sales en de organisatiestrategie 64
2.7 Sales en het marketingbeleid 68
Extra 81
Kernstof 87

3 De organisatie van sales 91
3.1 De salesorganisatie 91
3.2 Salesfuncties 97
3.3 Taken van het salesteam 101
3.4 Omvang van het salesteam 103
3.5 Salesregio’s 108
3.6 Salessituaties 113
Kernstof 117

4 Salesplanning en het salesplan 121
4.1 Wat is salesplanning? 121
4.2 Het belang van salesplanning 121
4.3 Salesplanning in een dynamische omgeving 122
4.4 Strategische, tactische en operationele salesplanning 123
4.5 Planningsmethoden voor het salesplan 127
4.6 Het opstellen van een salesplan, stap voor stap 129
4.7 Het salesplan is teamwork 149
4.8 Uitvoering van het salesplan 150
Kernstof 153

5 Klantenmanagement en acquisitie 157
5.1 Klantenmanagement 157
5.2 Analyseren van het klantenbestand 165
5.3 Klantportfolioanalyse 172
5.4 Het customer-lifecycleconcept 173
5.5 Customer lifetime value 176
5.6 Koopgedrag van klanten 178
5.7 De sales cycle 189
5.8 Salestactieken 192
5.9 Bewerken van bestaande klanten 193
5.10 Acquisitie 194
5.11 Offertes 206
5.12 Prijs-, leverings- en betalingscondities 208
Extra 211
Kernstof 219

6 Key-accountmanagement, het managen van strategische klanten 223
6.1 Ontstaan van key-accountmanagement 223
6.2 Samenwerking met strategische klanten 224
6.3 Redenen om key-accountmanagement in te voeren 225
6.4 Voor- en nadelen van key-accountmanagement 229
6.5 Key-accountorganisatie 230
6.6 Het selecteren van de key-accounts 236
6.7 Strategische inkoop 239
6.8 De key-accountstrategie en -tactiek 244
6.9 Opstellen van een key-accountplan, stap voor stap 248
6.10 De functie van key-accountmanager 260
Kernstof 263

7 Sales op internationale markten 267
7.1 Internationalisering is de toekomst 267
7.2 Redenen voor internationale sales 270
7.3 Succesfactoren 272
7.4 Landenselectie 273
7.5 Organisatie 274
7.6 Culturele factoren 279
7.7 Samenwerking met internationale key-accounts 286
Kernstof 291
Praktisch sales en account_H00.indd 6 11/01/18 8:10 pm

8 Leidinggeven aan het sales- en accountteam 295
8.1 Leidinggeven 295
8.2 Rollen van de salesmanager 295
8.3 Taakgericht en mensgericht leidinggeven 297
8.4 Instrumenten voor leidinggeven 301
8.5 Het salesteam 308
8.6 Werving en selectie van accountmanagers 313
8.7 Motivatie en beloning 319
8.8 Het ontwikkelen van het salesteam 330
8.9 Ethiek 335
Kernstof 337

9 Salesbudgettering en performancemanagement 341
9.1 Salesbudgettering 341
9.2 Het budgetteren van de saleskosten 342
9.3 Salesforecasting 343
9.4 Performancemanagement 353
Extra 367
Kernstof 373

10 Vaardigheden van de sales- en accountmanager 377
10.1 Effectief communiceren 377
10.2 Gespreksvaardigheden 378
10.3 Non-verbale communicatie 382
10.4 Het voeren van een zakelijk gesprek 384
10.5 Feedback geven 385
10.6 De Roos van Leary 387
10.7 Salesmethoden 389
10.8 Salesgespreksmodellen 393
10.9 De salesgesprekscyclus 400
10.10 De follow-up 411
10.11 Onderhandelen 412
10.12 Commercieel presenteren 421

Kernstof 427
Literatuur 431
Index 435

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • ZorgPad, Verpleegtechnische handelingen Theorieboek Niveau 3
    Noordhoff
    ZorgPad, Verpleegtechnische handelingen Theorieboek Niveau 3
    € 64,00
  • Wat de samenleving kan betekenen
    Gabriël van den Brink
    Wat de samenleving kan betekenen
    € 38,95
  • Bestekken in de grond-, water- en wegenbouw
    Noordhoff
    Bestekken in de grond-, water- en wegenbouw
    € 85,95
  • Anatomie en fysiologie Niveau 3
    Nicolien van Halem
    Anatomie en fysiologie Niveau 3
    € 105,00
  • Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    Ron Groothuis
    Toegepast rekenen voor zorg en verpleging
    € 34,95
  • Competent Nederlands 3F Docentenboek
    Evade Leeuw
    Competent Nederlands 3F Docentenboek
    € 21,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Praktisch sales- en accountmanagement

        Praktisch sales- en accountmanagement
        Robin van der Werf
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Praktisch sales- en accountmanagement

        Verwijder uw beoordeling