Lees verder


Steve Lohr is verslaggever technologie, business en economie voor The New York Times. In 2013 won hij met zijn team een Pullitzer voor een artikel over de donkere kanten van de bedrijfsvoering voor werknemers en consumenten van Apple en andere technologiebedrijven.
Meer over Steve LohrDit is Big Data
Wat het is, hoe het werkt en wat het oplevert
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789491845604Samenvatting
'Big Data' wordt door marketingmanagers, multinationals en overheden triomfantelijk neergezet als het nieuwe goud. Dankzij de explosieve groei van digitale gegevens gaan al onze vragen beantwoord worden - zelfs nog voordat we ze gesteld hebben. Maar wat is het eigenlijk, Big Data?
In 'Dit is Big Data' neemt New York Times-journalist Steve Lohr u mee in de wereld van vindingrijke ondernemers en briljante getallenkunstenaars, van ongekende mogelijkheden en de onvermijdelijke goudkoorts die daarbij komt kijken. Met duidelijke voorbeelden en meeslepende anekdotes legt hij uit wat de term Big Data nu precies inhoudt, welke impact het heeft en welke kansen het biedt. Want of u nu leraar, arts, manager of ondernemer bent: Big Data wordt onmisbaar.
'Steve Lohr is de betrouwbare, boeiende gids die je nodig hebt als je dit nieuwe gebied wilt begrijpen.' – Erik Brynjolfsson, The Second Machine Age
'In deze toegankelijke introductie biedt Lohr uiterst waardevolle inzichten voor zowel het bedrijfsleven als het individu' – Publishers Weekly
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Steve Lohr
Inhoudsopgave
2. Belofte, belofte, belofte
3. Zet er je bedrijf op in
4. Zicht en inzicht
5. De opkomst van de datawetenschapper
6. Verhalen vertellen met gegevens: correlatie en context
7. Gegevens worden tastbaar
8. De yin en yang van gedrag en gegevens
9. De lange termijn
10. Bemoeizuchtige big data
11. De toekomst: datakapitalisme
Woord van dank
Noten
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan