Lees verder
Andy Mosmans is ondernemer, adviseur en opleider op het vlak van branding, marketing en communicatie. Hij publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Hij schreef verschillende boeken. Zijn missie is ‘to energise enterprise with a vengeance’.
Meer over Andy MosmansStartup Branding
Een goed begin is het halve merk
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789492196996Samenvatting
Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017
Startups zijn hot en ook Nederland koestert deze vernieuwende bedrijven in de hoop dat ze uitgroeien tot duurzaam succesvolle ondernemingen. De grote uitdaging bestaat er uit om van meer startups daadwerkelijke sterren te maken.
Branding vervult hierbij een belangrijke rol omdat het kan helpen een jonge onderneming bekendheid en betekenis te geven. Startup branding draait vooral om ‘becoming’.
In dit boek worden veel cases gepresenteerd en een praktisch model om zelf als startup meer grip te krijgen op de zo gewenste duurzame groei, het Brand Coding Canvas. Het model geeft via 10 C’s concreet invulling aan het proces van ‘business blueprinting’ waarbij het merkconcept als DNA fungeert voor het op een unieke en relevante manier succesvol tot leven brengen van een startup.
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Andy Mosmans
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Startup branding
2. The game of the name
3. Identity is destiny
4. Blueprinting business
5. Branding trends
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan