Lees verder
Robert Buisman is strateeg in B2B Marketing & Sales en Co-owner van Studio Interactive, Creatief Bureau voor Interactieve Videoconcepten. Daarnaast is hij Kwartiermaker bij de Dutch Innovation School, recensent voor Managementboek.nl en opinieblogger voor Marketingtribune.
Meer over Robert BuismanZakelijk succes in nieuwe tijden
De commerciële omschakeling in B2B
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9797090015199Samenvatting
Succes behaal je niet meer door het spel efficiënter te spelen. Het speelveld is veranderd. Organisaties verliezen grip en leveren marktaandeel in aan branchevreemde pioniers.
Voor managers is het schakelen. Hoe maak je keuzes in de ontwrichtende en onzekere tussenperiode? Robert Buisman geeft drie schakelaars en een hoofdschakelaar, knoppen waaraan de B2B-manager kan draaien om de beste commerciële strategie te bepalen.
Het boek is zowel visionair als praktisch ingestoken met handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. Met diverse praktijkcases van onder meer Manutan, EDF Luminus en Heijmans.
Het eerste Nederlandse boek over de commerciële omschakeling in de zakelijke markt!
Voor wie?
Directeuren en (commercieel) managers van middelgrote tot grote organisaties in de B2B. En iedereen met interesse in het vak van commercie.
'Van tijd tot tijd scherp geformuleerd, soms confronterende informatie, vragen die uitdagen tot reflectie van je zakelijke activiteiten: dit boek heeft het allemaal in zich.'
Daniëlle de Jonge – verkooptrainer, spreker en auteur
'Vanuit een brede maatschappelijke beschouwing presenteert Robert Buisman concrete aanbevelingen voor zakelijk succes in nieuwe tijden. Hij moedigt aan om te schakelen in denken en doen. De passie waarmee hij zijn boodschap overbrengt werkt aanstekelijk. Het kan niet anders dan dat de lezer meteen aan de slag gaat zijn eigen business nieuwe energie te geven. Lees dit boek en doe er je voordeel mee!'
Drs. Wil Wurtz - CRM partner CruxDigital en Ambassadeur Platform voor Klantgericht Ondernemen
‘Dit boek geeft helder weer in welke transitiefase we ons bevinden, welke problemen dat oplevert en hoe sales zich hier succesvol doorheen kan slaan.’
Dr. Ed Peelen Partner ICSB Marketing & Strategie en voorzitter Platform voor Klantgericht Ondernemen
‘Heerlijk huiswerk voor de zichzelf respecterende salesprofessional die niet alleen morgen succesvol wil zijn maar ook de komende jaren.’
Ramon van Leeuwen Commercieel directeur TOPdesk
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (17)
Over Robert Buisman
Inhoudsopgave
1. Nieuwe tijden
-Ontwrichtende tussenfase
-Explexiteit
2. Tussenfase-stress bij de manager
-Afscheid van het vertrouwde
-Probleem #1: lange verkooptrajecten
-Probleem #2: nieuwe klanten plaatsen kleine opdrachten
-Probleem #3: klantverloop
-Probleem #4: te weinig omzet
-Probleem #5: niet voldoende kunnen investeren
-Probleem #6: klanten en prospects zijn moeilijk te bereiken
-Probleem #7: 1.001 marketingmogelijkheden
3. Zakelijk succes en de hoofdschakelaar
-Oude waardes en prestatie-indicatoren
-De hoofdschakelaar: herijking van succes
-Het nieuwe fundament voor succes
-De GVR-formule
4. Schakelaar #1: klantgerichtheid
-Wat is klantgerichtheid?
-Klantgerichtheid versus klant centraal
-Focus op bestaande klanten
-Slimme klantstrategieën - werken met klantwaarde
-Klantgerichtheid in de netwerksamenleving
-Resultaat van klantgerichtheid: betere bediening en meer met minder
5. Schakelaar #2: zakelijke creativiteit
-Wat is zakelijke creativiteit?
-Waarom is creativiteit nu zo hard nodig?
-Waarom biedt creativiteit kansen en levert het resultaat op?
-Co-creatie: waarde mét klanten
-Drie co-creatieve strategieën
-Hoe ziet het creatieve proces eruit?
-Creatief denken: vier bruikbare technieken
-Resultaat
6. Schakelaar #3: inbound marketing
-Wat is inbound marketing?
-Van verkoop- naar aankoopmanagement
-De buyer persona
-De buyer journey
-Contentmarketing
-Lead nurturing en marketing automation
-Resultaat
7. Toekomstige organisatievormen
-Onbegrensde, vloeibare organisaties
-Coöperaties
-Community's
-De nieuwe verkoper
8. Samenvatting en routekaart
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan