Lees verder
Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, commercie en organisatieverandering.
Meer over Jan van SettenHoe krijg ik ze zover?
Draagvlak zonder dwang
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 1e druk 9789082799972Samenvatting
VERWARREND EENVOUDIG
Jan van Setten vertelt in zijn klassieker ‘Hoe krijg ik ze zover?’ hoe je je medewerkers met glashelder management door de verschillende fases van gedragsverandering heen krijgt. Hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.
JE LOOPT VOOROP
Stel, je zit in een belangrijk veranderproces. Als ‘trekker’ van de gedragsverandering heb je een duidelijke visie en een helder plan voor de toekomst. Je loopt stevig vóór de troepen uit.
…MAAR WIE VOLGT?
Je medewerkers wachten af en blijven maar vragen stellen. Je geduld wordt danig op de proef gesteld. Hoe krijg je ze mee?
HOU DE AANSLUITING
Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Elke fase heeft tijd nodig en stelt specifieke eisen aan jou als (bege)leider. Als je te snel gaat, verlies je de aansluiting (met onbegrip, cynisme en weerstand tot gevolg); ga je te langzaam, dan mis je kansen.
Van Setten koppelt met humor fundamentele inzichten aan herkenbare praktijksituaties. Laat je inspireren om het roer in handen te nemen, op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten – zelfs door je familie en vrienden.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jan van Setten
Inhoudsopgave
1 Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Ons DNA!
De zin en onzin van gedeelde waarden en missies · Vertel een fantastisch verhaal · Mensen zijn je belangrijkste productiemiddelen! Waar of niet waar?
2 Waarom doet (n)iemand wat ik wil?
Commitment: ja denken, ja voelen en ja doen · Respectvolle confrontatie · Inzicht creëren · Beweeg-redenen · En nu aan de slag!
3 Glasheldere communicatie
Driedimensionaal communiceren · Communicatie is mede-delen · Wees transparant over de te managen consequenties · 3D luisteren naar jouw baas
4 Laat ze TRIPpen!
Je krijgt wat je managet … of krijg je wat je beloont? · Geef je medewerkers de ruimte · Talenten herkennen en ontwikkelen · Versterk wat sterk is · Vrijheid en controle · Jij bent verantwoordelijk voor het resultaat
5 Weerstand en leerstand
Weerstand komt uit het verleden en de toekomst · Wat drijft je nu echt? · Drijfveren zijn niet onderhandelbaar · Verklaar de ander voor GEC! · LSD: Luisteren, samenvatten en doorgronden
6 Vertrouwen en waardering als motor
De vier cilinders van vertrouwen · Waardering, de mentale motorolie bij uitstek! · Afscheid nemen is ook een vorm van waarderen
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan