Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Strategisch management

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789401410601
Verkooppositie 3861Hoogste positie: 106
Direct te downloaden

Samenvatting

Publieke organisaties worden vandaag op alle bestuursniveaus geconfronteerd met ingrijpende veranderingen. Van leidinggevende ambtenaren wordt verwacht dat ze 'managers' zijn, waardoor de nood aan kennis om op een succesvolle wijze managementgeoriënteerd om te gaan met publieke organisaties almaar toeneemt.

'Strategisch management' biedt managers van deze organisaties de bouwstenen die zij nodig hebben om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Enerzijds bevat het boek een overzicht van alle relevante theorieën en begrippen uit de recentste wetenschappelijke literatuur, anderzijds is het onmiddellijk bruikbaar in de praktijk.

'Strategisch management' is geschreven voor studenten en docenten maar ook voor managers en consultants met belangstelling voor het thema. Bovendien vormt het boek een tandem met een website met uitgewerkte cases, de recentste ontwikkelingen en werkbladen die aanzetten om meteen aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789401410601
Trefwoorden:management, strategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:584
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:3-9-2013
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Aimé Heene

Aimé Heene is erebuitengewoon hoogleraar aan de Universiteit Gent en gastdocent aan de Universiteit Antwerpen, het Europacollege te Brugge, en de Louvain School of Management. Hij specialiseerde zich in strategisch management voor bedrijven, publieke en non-profitorganisaties en is auteur van diverse Nederlandstalige en Engelstalige publicaties op het gebied van strategisch management. Hij was aan de Universiteit Gent oprichter en programmadirecteur van de specialisatieopleiding Master in Management van Overheidsorganisaties. Naast zijn academische activiteiten is prof. Heene actief als strategisch adviseur voor private en publieke organisaties. Hij verzorgt op regelmatige basis uiteenzettingen betreffende strategisch management in opleidingsprogramma's voor (overheids)managers in Vlaanderen en Nederland (Amsterdam, Groningen). Prof. Heene heeft ervaring als lid van de Raad van Bestuur en als voorzitter van non profitorganisaties in gezondheidszorg, samenlevingsopbouw en streekontwikkeling.

Andere boeken door Aimé Heene

Inhoudsopgave

Opdracht
Auteurs
Woord vooraf
Inhoudstafel

Deel 1: Uitgangspunten voor het managen in de publieke sector
1. ORGANISATIES, MAATSCHAPPELIJKE WAARDE, MANAGEMENT EN STRATEGISCH MANAGEMENT

Deel 2: Het strategisch managen van publieke organisaties
2. HET ONDERSCHEID TUSSEN PUBLIEKE EN PRIVATE ORGANISATIES: FICTIE OF REALITEIT?
3. STRATEGIE, DE DRIJVENDE KRACHT VAN DE ORGANISATIE
4. STRATEGISCH MANAGEMENT IN PUBLIEKE ORGANISATIES
5. STRATEGISCHE PLANNING ALS DOMINANTE BENADERING VAN STRATEGISCH MANAGEMENT

Deel 3: Strategieanalyse
6. STURENDE ELEMENTEN IN DE ORGANISATIESTRATEGIE
7. SWOT-ANALYSE, STAKEHOLDERS EN STRATEGISCHE ISSUES

Deel 4: Strategiebepaling
8. KENMERKEN VAN HET STRATEGIEPROCES
9. TECHNIEKEN VOOR STRATEGIEBEPALING
10. STRATEGIE-IMPLEMENTATIE: DE STRATEGIE OMZETTEN IN REALITEIT
11. DE EX ANTE EVALUATIE EN DE BIJSTURING VAN STRATEGIE
12. PRESTATIEMANAGEMENT IN DE PUBLIEKE SECTOR
13. OPTIES OM PUBLIEKE DIENSTVERLENING TE ORGANISEREN. KEUZEMOGELIJKHEDEN, -CRITERIA EN IMPLICATIES
14. ORGANISATIE, ORGANISATIESTRUCTUUR EN ORGANISATIEONTWERP
15. ORGANISATIECULTUUR, DE 'ONTASTBARE KANT' VAN DE ORGANISATIE EN VAN HET ORGANISEREN
16. ORGANISATIENETWERKEN
17. MACHT EN OVERLEVEN IN DE PUBLIEKE SECTOR

Auteurs van de gastbijdragen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch management