Lees verder
Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het leidende communicatie- en netwerkplatform voor retail- en FMCG-professionals in de Benelux, en bezieler van het kenniscentrum Home of Retail, waar je het winkelen van de toekomst zelf kunt beleven.
Meer over de auteursThe future of shopping
Waar iedereen retailer is
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789401447287Samenvatting
Managementboek van het Jaar 2018
Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven?
Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden.
In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden.
‘Jorg en Pauline geven een fascinerend beeld van de ontwikkelingen waar onze klanten en onze sector mee worden geconfronteerd. In sneltempo biedt dit boek een inzicht in de wondere wereld van retail. Aanrader.’ – Sander van der Laan, CEO Action
‘Het boek triggert van alles: het stemt tot nadenken en om de haverklap sta je onbewust even stil bij wat je leest.’ - Frans Colruyt, COO Retail Conruyt Group
‘het boek blijft niet bij de probleemschets op zich, Snoeck en Neerman reiken een context voor oplossingen aan. Daar kan je als retailer iets mee.’ - Dieter Penn
‘Jorg en Pauline nemen ons mee op een boeiende reis waarbij elk merk, elke retailer voor zichzelf zal moeten uitmaken waar zijn toekomst ligt.’ - Bart Claes, CEO JBC
‘We staan voor mondiale uitdagingen die ook in de eigen achtertuin al een diepe impact hebben. De oplossingen vinden we niet alleen. Er is geen ontsnappen aan de toekomst, maar wie dit boek ter harte neemt, heeft al een hele streep voor!’ - Wouter Kolk, CEO Albert Heijn
‘Wie een inzichtelijke gids zoekt voor de veranderingen van morgen, moet dit boek zeker lezen.’ - Roland Palmer, Managing Director Alibaba Group Belgium & The Netherlands
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (10)
Over Jorg Snoeck
Over Pauline Neerman
Inhoudsopgave
Een nieuw spel, nieuwe spelregels 11
-Welkom, nieuwe consument 12
-Van push naar pull 13
-Retail is alles en overal 14
-Wat is er toch gebeurd? 15
-Retail 2.0: de gloriejaren van massaconsumptie 18
-Retail 3.0: het pre- en het post-Amazon-tijdperk 21
-Retail 4.0: in het oog van de vierde industriële revolutie 27
‘Future of the Consumer’: demografische (aard)verschuivingen 43
-Het nieuwe normaal 44
-De strijd van de generaties 46
-De shopper van de toekomst is veelkleurig 64
-Polarisatie van de uiteinden 68
-Transparantie en duurzaamheid: de nieuwe vereisten 74
‘Future of Technology’: ‘all things internet’ 87
-E-commerce vs omnichannel: de strijd is gestreden 88
-Big data leidt naar Me-tail 96
-Het internet van alle dingen 105
-Robots voor en achter de schermen 113
‘Future of Payments’: betalen in de (nabije) toekomst 119
‘Future of the Store’: beleving heft veel betekenissen 127
-Moeten er nog winkels zijn? 128
-Kiezen tussen vertragen of versnellen 129
-Geef shoppers de ultieme beleving 131
-Phygital, live of omnichannel: gewoon retail 140
-Slimme steden hand in hand met retail 149
‘Future of Retail’: ieder z’n niche 161
-Krachtige kleintjes rijzen op uit de assen 162
-De service-retailer 170
-‘Future of Marketing’: maatwerk op microniveau 182
-‘Future of Supply Chain’: de uitdaging zit in de toevoer 192
‘Future of the Supermarket’: overleeft de supermarkt de eenentwintigste eeuw? 207
-Het einde van de laagste prijs? 208
-FMCG eindelijk online? 222
-Hoe ziet de supermarkt er morgen uit? 229
-Wat ligt er morgen in de rekken? 231
Iedereen is retailer 237
-De nieuwe customer journey 239
-Het nieuwe dienstenpakket van de retail 244
-Vertrouwen is kostbaar goed 246
-Nieuwe businessmodellen voor de toekomst 247
-Maak de shopervaring oprecht relevant 249
-Iedereen retailer… wij dus ook 251
Het laatste woord 253
Quotes 255
Eindnoten 261
Bibliografie 263
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan