OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2116846

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 6 van 111 resultaten
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 april 2014
    Peter Streefkerk
    4-6 minuten leestijd
    Wie wil het niet? Dat je gehoord wordt bij een presentatie. Dat er echt naar je geluisterd wordt in een vergadering. Dat de mensen voor wie je spreekt aan je lippen hangen. Niet voor een paar minuten, maar voor uren.
    recensie
    Algemeen management
    4 april 2014
    Peter Streefkerk
    2-3 minuten leestijd
    ‘De zeven eigenschappen voor succes in je leven’ is in de eerste plaats interessant voor iedereen die bewuster wil leven. Niet een specifieke doelgroep dus. Behalve dat de principes uit het boek in je privéleven toepasbaar zijn, gelden ze ook voor je zakelijke leven.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 april 2014
    Peter Streefkerk
    2-3 minuten leestijd
    Stel je jezelf als inkoper ook wel eens de vraag ‘ja, maar wat als alles lukt’? Dan ben je niet de enige. Het afgelopen jaar was schrijver Berthold Gunster al te gast bij twee NEVI-kringen met zijn ‘Ja-maar Omdenken show’. Twee keer leverde dat een uitverkochte zaal en enthousiaste reacties op. Berthold Gunster is de auteur van het boek ‘Ja-maar wat als alles lukt’. In Nederland inmiddels meer dan 30.000 keer verkocht. In het genre populaire psychologie is hij daarmee de best verkopende auteur.
    recensie
    Marketing
    4 april 2014
    Peter Streefkerk
    Henri Ford zei ooit: ‘Als ik naar mijn klanten had geluisterd, dan hadden ze mij gevraagd een sneller paard te bouwen’. Gelukkig was Henri Ford eigenwijs. Hij werd zo de bedenker van de autoproductie via de lopende band en een van de meestverkochte auto’s ooit, de T-Ford. Jos Burgers borduurt voort op dat principe van begin vorige eeuw met zijn nieuwe boekje ‘Gek op gaten’.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    31 maart 2014
    Peter Streefkerk
    Als je inkopers vraagt wat ze het leukste vinden aan inkopen zal een groot deel ‘onderhandelen’ zeggen. Dit ondanks het feit dat iedere inkoper weet dat het resultaat tijdens een onderhandelingsfase veel kleiner is dan in de specificatiefase.
    recensie
    Inkoop en logistiek
    31 maart 2014
    Peter Streefkerk
    De tijd dat duurzaam kopieerpapier de kleur had van toiletpapier ligt ver achter ons. Duurzaam inkopen is allang geen hype meer en de kinderschoenen ontgroeid. Van milieubewust inkopen midden jaren 90 vorige eeuw zijn we in de 21e eeuw aangeland bij maatschappelijk verantwoord inkopen. In het boek ‘Duurzaam inkopen: nu doen!’ schetst Jacques Reijniers samen met een aantal co-auteurs een beeld van wat er bij duurzaam inkopen nu allemaal komt kijken, welke ontwikkelingen er gaande zijn en welke voortgang we daarbij boeken.
    recensie
    Ondernemen
    31 maart 2014
    Peter Streefkerk
    3-4 minuten leestijd
    Inkoopactieplannen schrijven, het is niet de favoriete hobby van veel inkoopmanagers en inkopers. Daar zou wel eens verandering in kunnen komen na het lezen van het boekje ‘Businessplan op 1 A4’ waarin de OGSM-methodiek wordt beschreven.
    recensie
    Algemeen management
    27 maart 2014
    Peter Streefkerk
    Onderhandelen is een sport volgens veel inkopers. Met winnaars én verliezers en soms winnaars óf verliezers. Verliezen is geen kunst. Winnen lukt je alleen als je het onderhandelingsspel goed beheerst. De regels van het spel liggen echter nergens vast. Spelbederf komt bij onderhandelingen regelmatig voor. Hoe je daar mee om kunt gaan, valt te lezen in het boek ‘De dirty tricks van het onderhandelen’ van George van Houtem.
    recensie
    Leiderschap
    27 maart 2014
    Peter Streefkerk
    2-3 minuten leestijd
    ‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek. Ze wisten heel goed waarom ze deden wat ze deden en vorm(d)en daarmee een voortdurende inspiratiebron voor mensen in hun directe en indirecte omgeving. Net als voor mensen geldt dit principe ook voor bedrijven en organisaties.
    recensie
    Personeelsmanagement
    24 maart 2014
    Peter Streefkerk
    Het inhuren van flexibele arbeid is een vak en ieder vak verdient zijn eigen standaardwerk. Een boek dat een compleet en evenwichtig beeld schetst van het betreffende onderwerp en waarmee ieder bedrijf of organisatie direct aan de slag kan. Met het boek ‘Professioneel inhuren van flexibele arbeid’ vullen de drie auteurs (Boodie, De Laat en Oldenburg) deze leemte in en heeft ook dit onderwerp eindelijk zijn eigen bijbel.
    recensie
    Projectmanagement
    13 augustus 2013
    Peter Streefkerk
    Zeker in de vakantieperiode of vlak erna stel je jezelf vast weleens de vraag 'Waarom doe ik dit eigenlijk?”. Meestal heeft dat te maken met je baan en of je het naar je zin hebt bij je werkgever. Het schijnt wetenschappelijk onderzocht en bewezen te zijn dat na de zomervakantie naar verhouding meer mensen besluiten een andere baan te zoeken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden