Een tegenvallend resultaat of een slechte beoordeling heeft direct aan alle kanten de onverdeelde aandacht, maar wat hebben we daar aan? Het antwoord op die vraag is eenvoudig: niets. Het is vele malen nuttiger én motiverender om je talenten en sterke punten te ontwikkelen.
‘T Mannetje wil de lezer met zijn Op pad met mijn talenten helpen met het vinden en optimaal benutten van zijn/haar sterke punten. Hij toont de weg naar het vinden van een ieders talenten. Hij houdt de lezer als het ware een spiegel voor. 't Mannetje ontwikkelde hiertoe een traject dat wordt ondersteund en aangevuld met inzichten, uitgangspunten en werkvormen uit verschillende veelbelovende en (ver)nieuwe)nde stromingen. Hij combineerde inzichten vanuit positieve psychologie, waarderend onderzoeken en oplossingsgericht werken.
Het boek is bedoeld voor een ieder die zich wil ontwikkelen en stressgerelateerde klachten, zoals burn-out wil voorkomen.
Op pad met mijn talenten is een inspirerend ontwikkelingstraject waarbij de lezer door middel van een wetenschappelijke en toegankelijke test, opdrachten, uitwisseling en informatie bewust wordt van zijn/haar talenten en sterke punten. Het geeft concrete suggesties en aanwijzingen voor (zelf)onderzoek, waarmee de lezer niet alleen in de privésfeer maar ook op het werk zijn voordeel kan doen.
De auteur toont - met succes - aan dat het ontwikkelen en benutten van talenten veel meer oplevert dan het blijven werken aan verbeterpunten. Niet alleen qua plezier en energie, maar ook op het gebied van efficiency en resultaten. Zijn boek is zeer toegankelijk en handzaam en biedt ieder mens en organisatie een praktische handleiding om direct aan de slag te gaan met talenten en het beter benutten daarvan. Dat levert èchte vooruitgang op!
Op pad met mijn talenten is een geslaagd boek waarin de voorbeelden uit de praktijk bij menigeen herkenning zullen opwekken. Een heel enkele keer iets té herkenbaar, waarbij je het gevoel krijgt ‘dat had ik zelf kunnen verzinnen', anderzijds kun je jezelf dan die spiegel van Paul 't Mannetje voorhouden en denken ‘waarom deed ik dat dan niet?'
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.