Maar denk niet dat ik daardoor niets meer van Social selling masterclass heb kunnen leren. Het tegendeel is waar! Niet alleen heb ik veel waardevolle tips uit dit boek kunnen halen, het was ook zeker een goede spiegel die Rodrigues mij heeft voorgehouden. Het is altijd nuttig om weer eens een lekkere opfrisbeurt te krijgen waardoor je toch nieuwe inzichten krijgt. Ik heb het boek diverse keren even aan de kant gelegd om achter mijn laptop te duiken om met een tip aan de slag te gaan of om te kijken of ik tot de zelfde analyses kwam als Rodrigues. En eerlijk is eerlijk, hoewel ik zelf dacht dat ik al best goed bezig was, blijkt het nog een stuk slimmer te kunnen, en voor die kennis ben ik de schrijfster van dit boek dankbaar!
Het is overduidelijk dat Rodrigues een berg ervaring heeft met het commercieel inzetten van social media. Ze geeft tips die zowel voor nieuwe als ervaren social sellers van grote waarde kunnen zijn. Ook is het mooi om te lezen hoe ze in haar boek zowel rekening houdt met de grote spelers die veel mensen en middelen kunnen inzetten om hun online selling strategie uit te voeren, terwijl ze aan de andere kant ook snapt dat je als kleine ZPP ‘er, het soms met zeer beperkte middelen moet zien te rooien. Ook voor die groep komt ze met praktische tips waar je meteen mee aan de slag kunt!
Dit boek kun je zeker ook als handig naslagwerk hanteren omdat de indeling logisch is waardoor je snel per social media kanaal weer even de do’s en don’ts erbij kunt pakken want ze staan keurig per hoofdstuk bij elkaar. Naast het boek krijg je ook nog eens toegang tot de gratis online omgeving waar je veel extra tips en oefeningen treft. Ook hier is het goed om te zien dat Rodrigues zelf doet wat ze in haar boek predikt. Via deze online omgeving leert ze veel over haar lezers en bouwt ze ook aan haar eigen prospectlijst.
De wereld van sales verandert de laatste tijd steeds sneller. Verkopers krijgen nieuwe mogelijkheden, maar moeten het ook echt slimmer gaan aanpakken dan in het verleden als ze tot de top in hun vak willen blijven behoren. Het ouderwetse belletje trekken en het koud aankloppen bij de ene klant na de andere werkt steeds minder en past eigenlijk niet meer in de huidige tijd. Met social selling trek je klanten naar je toe die echt bij je passen, verkoop je vaker in de lauwe of zelfs warme markt waardoor verkopen niet alleen veel leuker, maar ook veel effectiever wordt. Wil jij ook op een leukere manier meer omzet halen en bovendien een betere band opbouwen met je prospects en klanten? Ga dan ook Social Sellen en bestel Social selling masterclass van Carola Rodrigues vandaag nog!
Over Fred Rutgers
Fred Rutgers, Retailexpert en trendwatcher, helpt ondernemers en hun medewerkers om weer plezier te krijgen in hun werk en meer rendement en groei te realiseren. Dat doet hij via persoonlijke coaching, boeken en blogs. Hij wordt regelmatig gevraagd als spreker over deze onderwerpen.