oprichter en directeur van de Alba-academie. Master Executive coach en begeleider van directieteams.
Meer over Ien G.M. van der PolCoaching essentials voor managers
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789024403073Samenvatting
'Coaching essentials voor managers' is een inspiratiebron voor leiders die hun mensen in beweging willen krijgen, effectiever willen communiceren en beter willen omgaan met weerstand en emoties op het werk.
Via kennis, kunde en ervaringswijsheid biedt dit boek de essentie van coachend leiderschap. Ethiek, houding, vaardigheden, theorieën en methoden zijn helder en toegankelijk beschreven en voorzien van voorbeelden uit de praktijk. Kenmerkend zijn de verbindingen tussen de onderwerpen waardoor de onderlinge samenhang helder wordt. Kenmerkend is ook de gerichtheid op effectiviteit en resultaat. Dit boek biedt bovendien nieuwe concepten waarmee coaching wordt aangevuld: het inclusive model van aandacht en de ‘K-A-R-M-A’-leer- en reflectiecyclus.
'Coaching essentials voor managers' is het ideale praktijkboek en naslagwerk voor leiders die coachen willen integreren in hun managementstijl.
Ien G.M. van der Pol is een ervaren executive coach en trainer van managers en directieteams. Zij is oprichter en directeur van de Alba-academie, opleidingsinstituut voor coaching en leiderschap. In dit boek deelt zij haar brede kennis en praktijkervaring. Ien heeft dit boek geschreven uit liefde voor het vak, voor leiders en hun medewerkers. In dit boek doet zij een beroep op u als leider om te schitteren in uw leiderschap, want de wereld heeft betere, inclusive leiders nodig.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Ien G.M. van der Pol
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Coachen voor managers
2. Leren en reflecteren
3. Contact als fundament
4. Inclusive coaching, inclusive leiderschap
5. Van probleem naar oplossing
6. Valkuilen in de coachrelatie tussen manager en medewerker
7. De basishouding voor coachend leiderschap
8. Basisvaardigheden voor coachend leiderschap
9. Feedback geven en ontvangen
10. Gespreksmodellen, doelen en acties
11. Coachen op kwaliteiten
12. Waar zit de hobbel?
13. Van belemmering naar stimulans
14. Managers, medewerkers en het fenomeen overdracht
15. Omgaan met weerstand en emoties
16. De leider als coach
Over de auteur
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan