Lees verder
Jan Bloemhof zit al bijna vijftig jaar in het verkoopvak. In de jaren tachtig begon hij met de verkoop van één auto, vandaag de dag is hij eigenaar van een van de grootste autogroothandels van Nederland.
Meer over Jan BloemhofAlles = verkopen
Zo maak je van jezelf een top-of-mind verkoper
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789024414017Samenvatting
Wij zijn allemaal verkopers.
Wij communiceren allemaal.
En dat kan altijd beter.
Elke dag brengen we van alles aan de man. Iedereen doet het. Hoe vaak heb je al geprobeerd om iemand ergens van te overtuigen? Hoe vaak heb je al iets gezegd als: ‘Dat is een goed restaurant, een pakkende film, een verslavende tv-serie.’ Of: ‘Ben jij nog nooit in Parijs geweest? Dat moet je gauw een keertje doen!’ Elke dag opnieuw probeer je mensen om je heen te beïnvloeden of over te halen om iets te doen.
Alles = verkopen leert je hoe je de juiste sfeer creëert om een deal te sluiten, en hoe je uitgroeit tot een verkoper die schijnbaar moeiteloos zelfs de meest veeleisende klant tevreden stelt. Maar: ook als je werk op een heel ander terrein ligt, kun je soepel uit de voeten met de tientallen tips die je in dit boek krijgt aangereikt.
De meeste mensen hebben nauwelijks weet van de technieken die je als goede verkoper in de vingers moet hebben. En ze weten evenmin hoe eenvoudig het is om op dat terrein veel beter te scoren. In dit boek zet de succesvolle ondernemer Jan Bloemhof uiteen hoe hij zijn bedrijven liet uitgroeien tot presteerders van formaat.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Bloemhof
Inhoudsopgave
2. De domme slagerszoon en de wijze lessen
3. Over apen, honden, veranderingen en kansen
4. Over puntige pijlen en warme winterjassen
5. Het vreemdelingendilemma
6. Het eerste doel om te stellen is het stellen van een doel
7. Hoe zit het met jouw thermostaat?
8. Als een eend of een adelaar: hoe hoog ga JIJ vliegen?
9. De koning van de middelmaat tegenover de heerser met de glimlach
10. Totale toewijding - je zorgt zelf voor het mooiste groen
11. Over Arnold Schwarzenegger, sets & reps en jouw eigen IK bv
12. Iedereen is verkoper - Iedereen verkoopt
13. En dáárom kopen mensen...
14. Aan de top van de totempaal
15. Hier moet je zijn: in het centrum
16. De weg naar het centrum
17. Het centrum is the place to be
18. Zo blijf je in het centrum
19. Hallo, hier ben ik!
20. In anderhalve minuut leg je de basis voor een goed contact
21. Een TOM-verkoper blijft vragen, vragen en VRAGEN
22. Betrouwbaarheid boven alles
23. HEt afketsen van een deal ligt nooit aan de prijs
24. Is passie de aanleiding of regeert de angst?
25. Ankeren. Je krijgt het voor elkaar. Je bent goed!
26. Zie zelf eerst het eindresultaat: resultaten komen voort uit jouw verwachtingen
27. Doet-ie het of doet-ie het niet? De kunst van het kwalificeren
28. Jouw WIL is wet
29. Pavlov - hoe je angst overwint en sterker in je schoenen staat
30. De sleutel ligt in je aanpassingsvermogen
31. Niemand kan jou kwetsen zonder dat je daar zelf toestemming voor hebt gegeven
32. De beste films draaien in jouw interne bioscoop
33. Til jezelf uit boven de rest
34. De stations naar een geslaagde verkoop
35. Formulier van zelfvertrouwen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan