Lees verder
Cor Hospes is verhalenmaker en eigenaar van Merkjournalisten. Auteur van marketing- en managementboeken waaronder enkele bestsellers. En host van de podcast Hart voor Zaken waarin ondernemers vertellen over de liefde voor hun bedrijf, hun mensen en de wereld om hen heen.
Meer over Cor HospesHart voor zaken
Hoe bouw je een liefdevolle organisatie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 1e druk 9789024458059Samenvatting
We willen niet langer werken voor bedrijven waar ze hun medewerkers zien als human resources. Waar ze alleen oog hebben voor kortetermijnbelangen. Waar ze winst maken ten koste van mensen, milieu en maatschappij. We kiezen voor een liefdevolle organisatie. Een bedrijf met een menslievende cultuur en betrokken, verbonden medewerkers die met elkaar samenwerken aan een hoger doel. Niet alleen woest aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt, maar ook voor je klanten.
Hoe bouw en onderhoud je zo’n organisatie? Wat is een liefdevolle leider? Hoe zorg je ervoor dat iedereen binnen en buiten je bedrijf zich aan jouw verhaal verbindt? En wat is je Return on Love?
Je leest het in 'Hart voor zaken', hoe bouw je een liefdevolle organisatie. Een boek dat het hart van elke ondernemer en onderneming beter laat kloppen.
Ik juich het toe dat Cor Hospes de lezer laat zien dat er geen rijker dividend wordt gerealiseerd dan met liefdevol ondernemen. - Wouter Scheepens, interim-directeur-bestuurder MVO Nederland
Cor Hospes illustreert in zijn boek heel mooi hoe je op een liefdevolle manier tot verbinding kunt komen en blijven. - Karen van Oudenhoven – van der Zee, directeur SCP
Ik zie bij ontzettend veel ondernemers de liefde waar Cor Hospes het in dit boek over heeft. - Jacco Vonhof, ondernemer en voorzitter van MKB-Nederland
Een liefdevolle organisatie, ja, ik ben daar erg enthousiast over. - Ronald Jeurissen, hoogleraar bedrijfsethiek aan de Nyenrode Business Universiteit
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Cor Hospes
Inhoudsopgave
1 Liefde en business. Wat is liefde? 15
2 Zelfliefde. Een liefdevolle organisatie start in jezelf 37
3 Inzicht. Leiden vanuit liefde 55
4 Hoger doel. Vind je purpose 71
5 Vervoeren. Liefdevol leiderschap 91
6 Organiseren. Creëer een menselijke organisatie 133
7 Kloppen. Buiten winnen is binnen beginnen 149
8 Gedrag. Wat is liefdevol gedrag? 161
9 Winst. De ROI van een liefdevolle organisatie 175
Slot 189
Dankwoord 193
Noten 197
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan