Basisboek Eventmanagement - Van concept naar realisatie
Paperback Nederlands 2015 2e druk 9789046904688Samenvatting
De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis.
Basisboek Eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en timing. Het boek bestaat uit vier delen. Ter introductie worden de zeven kernkwaliteiten van de eventmanger beschreven. Daarna komen achtereenvolgens de context waarin de eventmanager zijn werk doet, de verschillende rollen van de eventmanager, de relaties met betrokken partijen en de financiële en juridische aspecten van eventmanagement aan de orde. Ook is er aandacht voor actuele inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en businessmodellen. Na elk deel bespreekt een professionele eventmanager een succesvol evenement uit zijn praktijkervaring.
Basisboek Eventmanagement is grondig herzien. Inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en business modellen zijn toegevoegd. Er is extra aandacht voor de benodigde kwaliteiten van eventmanagers en het deel over financiële en juridische aspecten van eventmanagement is nieuw. Na elk deel wordt een succesvol evenement besproken en de voorbeelden en opdrachten sluiten beter aan bij de belevingswereld van de lezer. Het boek is nu aantrekkelijker opgemaakt in fullcolour en met meer afbeeldingen.
De combinatie van theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten maakt dit boek geschikt voor hbo-studenten en (beginnende) eventmanagers.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
De zeven kernkwaliteiten van de eventmanager
Deel I Context en definities
1. Evenementen: georganiseerde gebeurtenissen
2. Publieksevenementen
3. Zakelijke evenementen
4. Van event tot experience en de rol van de sociale media
5. Conceptontwikkeling
Deel II: De eventmanager
6. Projectmanagement
7. Accountmanagement
Deel III: De opdrachtgever en de toeleveranciers
8. De opdrachtgever
9. De toeleveranciers: de delen van de som
Deel IV: Het juiste business model
10. Financiële en juridische aspecten: hoe verdient de eventmanager zijn geld?
Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan