Lees verder


De Dalai Lama is de hoogste spirituele leider in het Tibetaans boeddhisme. Hij is een internationale persoonlijkheid geworden, die regelmatig duizenden mensen op de been krijgt.
Meer over de auteursDe weg van de leider (gebonden editie)
Leiderschap en boeddhisme in een globaliserende wereld
Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789047001072Samenvatting
De Dalai Lama en de Nederlandse consultant Laurens van den Muyzenberg zochten tien jaar lang naar de betekenis van spiritualiteit voor de zakelijke wereld en leiderschap. Het resultaat van die zoektocht is dit boek, waarin de Dalai Lama technieken aanreikt voor het verkrijgen van een beter inzicht, balans en rust op persoonlijk niveau. Vervolgens geeft hij zijn visie op leiderschap binnen organisaties, plezierig werken en de balans tussen prestatie en winst. Ten slotte bespreekt hij de rol van organisaties in de wereld, duurzaamheid, armoede, rechtvaardigheid en vrijheid. Voor spiritueel leiderschap op alle niveaus zijn de Juiste Visie en het Juiste Handelen essentieel.
'De weg van de leider' is een inspirerend boek voor iedereen die zoekt naar reflectie en bezinning op zijn eigen functioneren en dat van zijn organisatie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over de Dalai Lama
Over Laurens van den Muyzenberg
Inhoudsopgave
De monnik en de managementadviseur
Deel 1 Leiding geven aan jezelf
1. De Juiste Visie
2. Het Juiste Handelen
3. Je denken trainen
Deel 2 Leiding geven aan je organisatie
4. Het doel van een leider
5. Winst, banen of geluk creëren?
6. De juiste bedrijfsvoering
Deel 3 Leiding geven in een onderling afhankelijke wereld
7. De uitdaging van mondialisering
8. Ondernemerschap en armoede
9. De verantwoordelijke vrijemarkteconomie
Epiloog
Noten
Dankwoord bij de Nederlandse editie
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan