Dirk Brounen is hoogleraar financieel management aan de Universiteit van Tilburg en tias Business School.
Meer over de auteursNooit meer slapend arm
Actieplan voor een financieel fitte toekomst
Paperback Nederlands 2017 4e druk 9789047010258Samenvatting
De gemiddelde man of vrouw wordt ruim 80 jaar oud. Je hebt dus nog genoeg tijd om die map met financiële papieren open te slaan. Of niet? Dirk Brounen en Kees Koedijk willen je in ‘Nooit meer slapend arm’ uitdagen om het heft in eigen hand te nemen en een actieplan te maken voor een financieel fitte toekomst.
In een toekomst waarin de overheid minder voor je regelt, moet je je eigen vragen stellen en beantwoorden. Tot wanneer wil je werken? Wil je een wereldreis maken? Welke zorg wens je later? Alle antwoorden kosten geld, dat niet meer vanzelfsprekend beschikbaar is. Het loont de moeite om je toch eens te verdiepen in een aantal papieren die je jaarlijks ongezien weglegt.
Brounen en Koedijk helpen je daarmee op een prettige, makkelijke manier, met oog voor wat echt telt. Uiteindelijk gaat het maar om twee vragen: wat wil je later realiseren en wat moet je daar nu voor doen?
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Dirk Brounen
Over Kees Koedijk
Inhoudsopgave
Deel 1: Van slapend arm naar financieel fit
1. Het luie heden
2. Een rustgevende toekomst
Deel 2: Drie kansen benutten
3. Een potje voor toekomstige wensen
4. Waar en hoe wil je wonen?
5. Hoe ziet je oude dag eruit?
Deel 3: Drie risico's beheersen
6. Onzekerheid en pech
7. Latere zorg
8. Je geld goed achterlaten
Deel 4: De begroting van geluk
9. De begroting van jouw geluk
Verantwoording
Referenties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan