Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Afspreken en aanspreken

Paperback Nederlands 2006 5e druk 9789075353136
10
Voormalig top 10Totaal 22 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel;, of de opdracht, als sturingselement. Een opdracht is eenzijdig. Een afspraak tweezijdig. Een afspraak bindt de medewerker, maar ook de baas.

Het eenvoudige motto afspraak is afspraak blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk te zijn.
Er liggen veel valkuilen op ons pad. We maken vaak te veel afspraken waardoor we ze onmogelijk allemaal kunnen nakomen. Ondanks Outlook en Ipaq vergeten we ze soms gewoon. De grootste valkuil is echter dat we afspraken niet duidelijk maken. Ik zal er een keer naar kijken, zegt u en het agendapunt verdwijnt weer onderop de stapel.

Afspreken en aanspreken noemen de auteurs in een adem, omdat het twee zijden van een medaille zijn. Naarmate we afspraken helderder maken kunnen we er ook toegespitst op terugkomen, wanneer we elkaar aanspreken op het nakomen van de afspraken. De auteurs behandelen in dit boek enkele belangrijke psychologische noties bij het aanspreken en geven tot slot een aantal adviezen waarmee u in de praktijk wellicht effectiever kunt afspreken.

Specificaties

ISBN13:9789075353136
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:64
Druk:5
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

3.2 van de 5
10 stemmen
1
4
2
2
1

Over Willem Verhoeven

Ir. W.F.J. Verhoeven studeerde electrotechniek aan de TH Eindhoven en daarna Sociale Wetenschappen aan de UvG. Hij werkte als adviseur voor managementontwikkeling en als hoofd van een organisatie-afdeling. Sinds 1987 werkt hij als zelfstandige en is oprichter van de Associatie voor Coaching.

Andere boeken door Willem Verhoeven

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Dingen van mensen gedaan krijgen
2. Waarom afspraken misgaan
3. Helderen afspraken
4. De psychologie van het afspreken
5. De psychologie van het aanspreken
6. Effectief aanspreken

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Afspreken en aanspreken