Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 49% korting

Communicatieverhaal halen 2021-2022

Inspirerende verhalen van de Galjaardprijs 2021 en prikkelende visies over publieke communicatie

Gebonden Nederlands 2021 1e druk 9789083182704
Voormalig top 100Totaal 9 dagen
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, woensdag in huis
36,95
18,95
VOORDEEL - 49% korting

Samenvatting

Crisiscommunicatie bij overstromingen, corona-communicatie of meepraten over drastisch ingrijpen in het landschap: het vak publieke communicatie is nu aanweziger dan ooit. Leer van ervaringen uit het verleden, beweeg mee en kijk altijd vooruit.

Deel 6 in de boekenreeks Communicatieverhaal halen geeft je volop nieuwe inspiratie uit het communicatievak, met een sterk maatschappelijke inslag. Verhalen van bevlogen professionals, van ziekenhuis tot hogeschool en van gemeentelijke overheid en politie tot winnaars van de prestigieuze Galjaardprijs. Communicatieman Arjen P. van Leeuwen laat je in deze transitietijd anders kijken naar de steeds belangrijker rol van publieke communicatie. Lees, wees betrokken, deel en vertel verder!

Waarde bewezen
Het boek is gelanceerd tijdens een besloten communicatie-event in Amsterdam en verschijnt landelijk op 1 oktober 2021. Van Leeuwen: ‘Er waren veel ondernemers in communicatie die tegenwind kregen en zelfs in hun bestaansrecht werden bedreigd. Geslonken budgetten, uitgestelde opdrachten, omvallende branches en een onzekere toekomst maakten het voor ieder van ons spannend. Als vak hebben we ons nadrukkelijk laten zien en onze waarde bewezen.’

Grote onzekerheid
Voor professionals in loondienst, zeker bij publieke entiteiten, was er de rust en zekerheid van inkomen, alsof er niets aan de hand was. ‘Maar professionals bij bureaus en zelfstandigen kregen te maken met grote onzekerheid en moesten gebruikmaken van steunmaatregelen. Dat doet iets met jou en je huishouden.’

Dikste boek tot nu toe
Samensteller Van Leeuwen verzamelde en bundelde alle verhalen tot een duimendik boek van 320 pagina’s, full-colour uitgegeven in harde kaft. ‘Natuurlijk verhalen over corona, vanuit verschillende perspectieven, maar ook over eenzaamheid, verbondenheid en allerlei thema’s die juist nu nog belangrijker zijn geworden.’ Deze editie is, met inzet van alle betrokkenen, de dikste sinds het eerste boek uit 2015. Het boek bestaat om mooie verhalen te delen en zo de lezer te inspireren, een boek om af en toe te pakken om te proeven aan wat ons werk bijzonder maakt: inhoudelijk verbonden communicatie-expertise als ambachtelijk goed.’

Specificaties

ISBN13:9789083182704
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2021
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Arjen van Leeuwen

Arjen van Leeuwen, co-auteur van 'Communicatieverhaal halen', weet mensen te raken en bereikt met zijn creativiteit en sociale vaardigheden de meest bijzondere resultaten. Hij vindt het prachtig om de doelgroep in beweging te krijgen en samen aan de slag te gaan met een gedeeld vraagstuk. Dat doet hij voor veel opdrachtgevers op verschillende maatschappelijke thema's, zoals op het gebied van werkloosheid (NoorderBaanBattle), energiebesparing (EnergyChallenges), alcoholgebruik (Van16naar18Maklukzat), overgewicht (FunFitPit), eenzaamheid ((G-)old memories) en brand- en inbraakveiligheid (LeuksteStudentenhuis). Trots is hij altijd op de doelgroep: ze bewijzen volgens hem vaak ons ongelijk. In Drenthe liet hij jongeren zelf hun ouders en leeftijdgenoten informeren over de risico's van alcoholgebruik met de campagne MaklukZat. De aanpak is beloond met de Galjaardprijs in 2012. Voor Maklukzat werd hij ook genomineerd voor de titel communicatieman 2012 (top 10). Met zijn concept heeft hij inmiddels ook de Nationale Jeugdwerkloosheidsprijs 2013 van de SER & NJR gewonnen. In 2015 behaalde hij, mede dankzij verbluffende resultaten met de NoorderBaanBattle, een topvijfpositie bij de verkiezing communicatieman van het jaar. Ruim vijfentwintig jaar is Arjen actief in het communicatievak. Met zijn bedrijven, Van Leeuwen Communicatie en Challenge Solutions, werkt hij voor overheden, onderwijs- en zorginstellingen, ondernemingen en non-profit organisaties. Lastige vraagstukken vormen zijn specialiteit. Maar deze duizendpoot doet meer: actief bij de SRM als docent-trainer-examinator en als ondernemerscoach bij VNO/NCW. Gespecialiseerd in strategie, participatie en co-creatie creëert Arjen eigenaarschap en vertrouwen. Zijn motto is: 'Goede communicatie is een kwestie van organisatie en respect voor alle betrokkenen'. Eigenlijk is Arjen niet te vatten in één motto. Daarom nog een gevleugelde uitspraak van een bijzondere man: 'Aandacht is dé sleutel tot succes. Wees harthorend! En geniet van de kracht van de doelgroep.' En nee, de t in harthorend is geen spelfout. De t is van je hart. Dat is Arjen ten voeten uit.

Andere boeken door Arjen van Leeuwen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatieverhaal halen 2021-2022