Arjen van Leeuwen, co-auteur van 'Communicatieverhaal halen', weet mensen te raken en bereikt met zijn creativiteit en sociale vaardigheden de meest bijzondere resultaten.
Meer over Arjen van LeeuwenCommunicatieverhaal halen 2021-2022
Inspirerende verhalen van de Galjaardprijs 2021 en prikkelende visies over publieke communicatie
Gebonden Nederlands 2021 1e druk 9789083182704Samenvatting
Crisiscommunicatie bij overstromingen, corona-communicatie of meepraten over drastisch ingrijpen in het landschap: het vak publieke communicatie is nu aanweziger dan ooit. Leer van ervaringen uit het verleden, beweeg mee en kijk altijd vooruit.
Deel 6 in de boekenreeks Communicatieverhaal halen geeft je volop nieuwe inspiratie uit het communicatievak, met een sterk maatschappelijke inslag. Verhalen van bevlogen professionals, van ziekenhuis tot hogeschool en van gemeentelijke overheid en politie tot winnaars van de prestigieuze Galjaardprijs. Communicatieman Arjen P. van Leeuwen laat je in deze transitietijd anders kijken naar de steeds belangrijker rol van publieke communicatie. Lees, wees betrokken, deel en vertel verder!
Waarde bewezen
Het boek is gelanceerd tijdens een besloten communicatie-event in Amsterdam en verschijnt landelijk op 1 oktober 2021. Van Leeuwen: ‘Er waren veel ondernemers in communicatie die tegenwind kregen en zelfs in hun bestaansrecht werden bedreigd. Geslonken budgetten, uitgestelde opdrachten, omvallende branches en een onzekere toekomst maakten het voor ieder van ons spannend. Als vak hebben we ons nadrukkelijk laten zien en onze waarde bewezen.’
Grote onzekerheid
Voor professionals in loondienst, zeker bij publieke entiteiten, was er de rust en zekerheid van inkomen, alsof er niets aan de hand was. ‘Maar professionals bij bureaus en zelfstandigen kregen te maken met grote onzekerheid en moesten gebruikmaken van steunmaatregelen. Dat doet iets met jou en je huishouden.’
Dikste boek tot nu toe
Samensteller Van Leeuwen verzamelde en bundelde alle verhalen tot een duimendik boek van 320 pagina’s, full-colour uitgegeven in harde kaft. ‘Natuurlijk verhalen over corona, vanuit verschillende perspectieven, maar ook over eenzaamheid, verbondenheid en allerlei thema’s die juist nu nog belangrijker zijn geworden.’ Deze editie is, met inzet van alle betrokkenen, de dikste sinds het eerste boek uit 2015. Het boek bestaat om mooie verhalen te delen en zo de lezer te inspireren, een boek om af en toe te pakken om te proeven aan wat ons werk bijzonder maakt: inhoudelijk verbonden communicatie-expertise als ambachtelijk goed.’
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan