

Nick Van Langendonck is oprichter van het Unbossers Network en auteur van Het Goede Doen Wérkt. Met zijn netwerk en stichting helpt hij bedrijven hun cultuur verankeren in tijdloze waarden als geloof, moed, rechtvaardigheid en hoop. Zijn missie: het Goede doen voor de ander terugbrengen in de kern van ons werk.
Meer over Nick Van LangendonckHet Goede Doen Wérkt!
De bijbel voor gewone mensen die buitengewone bedrijven bouwen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083481807Samenvatting
In het moderne bedrijfsleven leeft de hardnekkige fabel dat harde concurrentie leidt tot de beste resultaten. De survival-of-the-fittesttheorie zit zo diep in ons ingebakken dat we collega’s zien als concurrenten, de overpresterende baas beschouwen als de meest succesvolle en zelfs immoraliteit accepteren wanneer het ons eigenbelang dient. Dit voedt het wantrouwen op de werkvloer, doet motivatie kelderen en maakt mensen letterlijk ziek. Nooit eerder was er zo veel ruzie, ziekteverzuim, burn-out, depressie.
Deze visie staat haaks op wat we vandaag nodig hebben in onze wereldwijde en door technologie aangedreven economie. Om welvaart en welzijn te verzekeren in de turbulente wereld van nu, zijn we meer dan ooit op elkaar aangewezen. Hoe vinden we opnieuw verbinding en zingeving in het bedrijfsleven? Hoe verzoenen we menselijkheid met het behalen van resultaten? Hoe maximaliseren we individuele verantwoordelijkheid voor een gemeenschappelijk doel? Zijn het goede doen en financieel succes tegengestelden of kunnen ze elkaar versterken?
Nick Van Langendonck ging op zoek naar antwoorden. Om zijn eigen onbehagen te begrijpen, na een persoonlijk én professioneel dieptepunt, trok hij door Europa, Amerika, Indië en het Midden-Oosten. Bijzondere ontmoetingen leidden tot vele nieuwe inzichten, maar tot zijn eigen verbazing vond hij de ultieme wijsheid in het oudste boek ter wereld, achteloos vergeten onderin een oude boekentas van zijn vrouw ...
Duik met hem in de Bijbelse mythes en ontdek een prikkelend boek dat management, filosofie, psychologie en geschiedenis moeiteloos verweeft tot een krachtig pleidooi voor een wereldwijde grassroots revolutie in de bedrijfswereld.
Trefwoorden
zingeving organisatieverandering leiderschap verandermanagement bijbelse wijsheid filosofie werkplakcultuur menselijkheid bedrijfstransformatie organisatiecultuur verantwoordelijkheid bedrijfsrevolutie duurzaamheid autonomie management organisatiestructuur bedrijfsethiek bedrijfscultuur mensgerichte organisatie vertrouwen verbinding casestudies welzijn bedrijfsregels profeten op de werkvloer samenwerking weerstand tegen verandering sociale cohesie harmonieuze werkplek toxisch gedrag
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan