Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Neuromarketing

Maximale impact met marketing en communicatie

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789462200050
Voormalig top 100Totaal 28 dagen
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit de medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consumenten doen wat ze doen en hoe merken en marketingcommunicatie bepaalde emoties activeren. Neuromarketing laat zien dat emoties zichtbaar en oproepbaar zijn.

Dit boek biedt need to know-informatie voor merkenbouwers en iedereen die zich professioneel bezighoudt met communicatie. Kennis van neuromarketing zal merken sterker maken en communicatie effectiever. Daarnaast is het ook nog eens boeiend om te lezen wat er zich in je hersenpan afspeelt.

De marketeer die niet leert, zorgt niet goed voor 'zijn' merk en de klanten van het merk. We moeten blijven leren over die intrigerende consument. Hoe grillig, onvoorspelbaar en adaptief die ook is! Daarom is het fascinerend om juist te leren hoe ons brein werkt. Het merk laden verdient constante aandacht, voeding en zorg. Dit boek verschaft ons inzichten in de manier waarop merken laden beter kan. Een must read voor hen die het versterken van de betekenis, de kracht en de waarde(n) van het merk echt tot hun verantwoordelijkheid maken. En niet alleen vanuit economische motieven, maar ook vanuit de opvatting dat een sterk merk wordt gemaakt en onderhouden door 'rentmeesters' die hun werkelijke uitbetaling in de toekomst behoren te krijgen.
Jacques Kuyf, CEO - FD Mediagroep

Neuromarketing is een game changer. Niet de zoveelste buzz en moneymaker voor zelf uitgeroepen marketinggoeroes. In dit boek wordt haarfi jn en met interessantevoorbeelden uitgelegd waarom dat zo is en waarom neuromarketing onze modellenover hoe klanten denken en beslissen letterlijk op hun kop zet. Eric, Karel en Adriaan: schitterend werk met dit volledige en toegankelijke boek!
Marc Van de Perre, managing partner Interface Marketing en auteur van Ken uw Klant: klantwaardemanagement als motor voor uw marketing

Met het toepassen van neurosciencetechnieken krijgen marketing en marktonderzoek onmiskenbaar een nieuwe dimensie die communicatie en productontwikkeling effectiever en doeltreffender kan helpen inzetten. Karel Smit, Adriaan Polderman en Eric van Arendonk zetten met dit boek de ontwikkelingen op een rijtje en geven treffend aan dat de combinatie van de nieuwste neurotechnieken met bewezen onderzoeksmethoden verrassende nieuwe inzichten oplevert die het vak van de marketeer op een hoger plan tillen. Een must read voor wie bij wil blijven in een zichsnel ontwikkelende wereld!
Drs. Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur onderzoeksbureau Motivaction en voorzitter MOA

Specificaties

ISBN13:9789462200050
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2013
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Neuromarketing
Sjors van Leeuwen | 10 april 2015
Neuromarketing is ‘hot’. Want klanten zeggen niet wat ze doen en ze doen niet wat ze zeggen. Traditioneel marktonderzoek heeft daardoor nauwelijks voorspellende waarde. Niet voor niets mislukt het merendeel van alle nieuwe producten en is een groot deel van het reclamebudget weggegooid geld. Dankzij neuromarketing is dat verleden tijd.
Lees verder
recensie
Neuromarketing – Maximale impact met Marketing en Communicatie
Ger Post | 1 november 2013
Wat hebben marketeers eigenlijk aan neuro-onderzoek? Deze vraag was voor Adriaan Polderman, Karel Smit en Eric van Arendonk de aanleiding om zich te verdiepen in de wereld van Neuromarketing. Anderhalf jaar lang verdiepten ze zich in literatuur, spraken ze met collega’s en interviewden ze experts.
Lees verder
recensie
Neuromarketing
Johan Bel RM | 23 oktober 2013
Registermarketeers Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit leveren na twee jaar studie hun boek 'Neuromarketing, maximale impact met marketing en communicatie' op. Het is volledig gewijd aan deze nieuwe discipline. Neuromarketing zal marketeers veel beter in staat stellen om het klantengedrag te voorspellen en zal zeer waarschijnlijk een enorme invloed gaan krijgen op marketingstrategie, marktonderzoek, productmanagement, merkenbouw en communicatie. En daarmee is dit boek een must voor marketeers die hun vak serieus nemen.
Lees verder

Lezersrecensies

2.7 van de 5
15 stemmen
4
2
0
3
6

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Expeditie #MB2016
Pierre Spaninks 8 september 2015 Ook dit jaar selecteert een onafhankelijke vakjury weer het beste uit de sinds 1 januari gepubliceerde Nederlandstalige managementboeken. In totaal zullen dat er naar schatting van Managementboek.nl een goede 250 zijn. Kortom: de speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is begonnen.
interview
Eric van Arendonk: ‘Voor hetzelfde geld maak je betere reclame’
Ger Post 7 januari 2014 Hersenonderzoek is hot, vandaar dat Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit in Neuromarketing - Maximale impact met marketing en communicatie, op een rijtje zetten wat marketeers hebben aan de bevindingen uit neuro-onderzoek. Arendonk: ‘Wat communiceert gaat altijd voor, geen discussie.’
opinie
De top 3 van Eric van Arendonk
Nienke van Oeveren 18 oktober 2013 Eric van Arendonk RM is werkzaam bij Roveg Fruit & Vegetables BV als manager Marketing & Communicatie. Hij vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit de Register Marketeers van het NIMA. Met leden uit deze Taskforce schreef hij 'Neuromarketing', dat onlangs verscheen. Hij recenseert al jaren voor Managementboek.nl en wij zijn dan ook erg benieuwd naar zijn top 3!
interview
Eric van Arendonk: ‘Laten we van hersenonderzoek geen heilige graal maken’
Ger Post 10 oktober 2013 Hersenonderzoek is hot, vandaar dat Eric van Arendonk in Neuromarketing (‘Maximale impact met marketing en communicatie’, met medeauteurs Adriaan Polderman RM en Karel Smit RM) op een rijtje zet wat marketeers hebben aan de bevindingen uit neuro-onderzoek. ‘Wat communiceert gaat altijd voor, geen discussie.’

Over Eric van Arendonk

Eric van Arendonk RM is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool Utrecht (HU), auteur van Neuromarketing en zelfstandig marketingadviseur.

Andere boeken door Eric van Arendonk

Over Adriaan Polderman RM

Adriaan Polderman vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit het NIMA en de Register Marketeers. Hij is een gepassioneerde, actieve marketeer en zodoende iedere dag bezig met het marketingvak.

Andere boeken door Adriaan Polderman RM

Over Karel Smit RM

Karel Smit vormt met anderen de kern van een zogenaamde Taskforce Neuromarketing vanuit het NIMA en de Register Marketeers. Hij is een gepassioneerde, actieve marketeer en zodoende iedere dag bezig met het marketingvak.

Andere boeken door Karel Smit RM

Inhoudsopgave

Samenvatting
Inleiding

1. Van neuro-onderzoek naar neuromarketing
2. Neurotechnieken
3. Het brein
4. Het ondebewuste
5. Neuromarketing gebruiken bij marktonderzoek
6. Neuromarketing en ethiek
7. Een sterker merk
8. Veranderende marketingfuncties
9. 25 wetmatigheden
10. Het MRI-onderzoek
11. Hoe verder?

Bijlagen
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Neuromarketing