Donné van Engelen is beïnvloedingsexpert en zijn doel is beïnvloeden voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Na tien jaar lobbyen en publiekscampagnes reist hij sinds 2016 voor Oxfam de wereld over om professionals in Afrika, het Midden-Oosten en Azië te begeleiden. Daarnaast verzorgt hij sinds 2023 als zelfstandig adviseur workshops over strategie, communicatie en onderhandelen.
Meer over Donné van EngelenBeïnvloeden - Hoe je mensen meekrijgt en het verschil maakt
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789462724143Samenvatting
Beïnvloeden doen we dag in dag uit. Dat is niet vreemd want er is maar weinig waar we controle over hebben. In dit praktische en toegankelijk geschreven boek leer je om in het klein en in het groot met succes te beïnvloeden. Of het nou gaat om onze kinderen, ouders, vrienden of collega’s, onze stads- of landgenoten, om overheden of bedrijven – zonder de medewerking van anderen gebeurt er niet veel.
'Beïnvloeden' brengt aan de hand van actuele en herkenbare voorbeelden de belangrijkste inzichten samen op het gebied van beïnvloeding. Je krijgt tien effectieve tools aangereikt om het verschil te maken, zowel professioneel als persoonlijk. Kortom, dit boek is een must-read voor iedereen die haar of zijn invloed wil vergroten en op het werk, thuis, in de buurt of breder in de samenleving impact wil hebben.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Donné van Engelen
Inhoudsopgave
INLEIDING 9
TOOL #1: JE MISSIE FORMULEREN 17
TOOL #2: BEÏNVLOEDINGSDOELEN KIEZEN 29
TOOL #3: TOT AFSPRAKEN KOMEN 43
TOOL #4: GEDRAG DIRECT BEÏNVLOEDEN 65
TOOL #5: JE PLAN VERFIJNEN 87
TOOL #6: JE IN MENSEN VERDIEPEN 103
TOOL #7: JE VERHAAL VERTELLEN 115
TOOL #8: RELATIES OPBOUWEN 133
TOOL #9: RESULTATEN EN INZICHTEN 153
TOOL #10: HOE GA JE VERDER? 169
TOT SLOT 179
DANKWOORD 193
LEESTIPS 195
NOTEN 199
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan