Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Nummer 1 - ‘Bijzonder bruikbaar’

Heerlijk verfrissend! En een tikkeltje rebels. Dat ook, heel fijn. De nieuwe blik op hoe je in beeld kunt blijven bij klanten die Aartjan van Erkel beschrijft in ‘Nummer 1’ is de ideale manier om jezelf te onderscheiden. 

Daniëlle de Jonge | 17 maart 2022 | 2-3 minuten leestijd

Van Erkels kijk op hoe je in beeld blijft bij klanten maakt je zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk, om het in mijn woorden te zeggen. Precies daarom heb ik zijn boek met veel enthousiasme gelezen. De tips zijn voor elk MKB-bedrijf uitstekend toepasbaar, zodat het een stuk eenvoudiger wordt om op te vallen in de markt. Het enige dat je nodig hebt is een omslag in je denken over ‘hoe het heurt’ en een vleugje durf. Nou, dat moet te doen zijn lijkt me.

Digitale prullenbak

Je herkent het volgende misschien wel. Omdat je een bepaald onderwerp of bedrijf interessant vindt schrijf je je in voor een nieuwsbrief. Zodra die binnenkomt verplaats je die naar het mapje ‘nog lezen’ in je mailbox. Met een beetje discipline lees je elke week wat er in dat mapje staat. Toch? In de praktijk blijkt echter vaker dat de inhoud na een aantal weken ongelezen richting digitale prullenmand gaat. Zonde van al het werk dat er in is gaan zitten. En zoiets wil je al helemaal voorkomen als mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief / e-zine / update / of hoe je het ook noemt. Want je wilt dat die toffe informatie gelezen wordt. Dat de – potentiële – klant die de mail ontvangt er iets mee gaat doen. En dat er op termijn een waardevolle klantrelatie ontstaat. Is dat wat je voor ogen hebt? Dan is dit boek jouw nieuwe leidraad.

Epische berichten

Van Erkel introduceert de Epic E-mail Formule. Zes simpele geboden die er voor zorgen dat jouw mails graag gelezen worden. Vergeet de gebruikelijke brave mails stampvol tips en andere content, ga voor entertainment. Of beter gezegd: infotainment. Want je deelt uiteraard wel boeiende informatie en inzichten, maar dan op een vermakelijke manier. De crux: maak de inhoud verhalend, beeldend en uniek in haar soort. Dat doe je door de combi te maken tussen de inhoudelijke boodschap en iets wat je hebt gezien, gelezen of anderszins meegemaakt. Haakjes vinden in het dagelijks leven dus. Dat geeft herkenning en je laat meteen meer van jezelf zien. De verbindende lijm in zakelijke relaties.

In een vlot tempo loodst Van Erkel je door een aantal essentiële onderdelen van de nieuwe-manier-van-mails sturen. Overigens ook bijzonder bruikbaar voor social media posts, podcasts of vlogs. Van het voorkomen dat jouw klanten marketingmoe worden tot klanten nee laten zeggen (ja, echt) en jezelf neerzetten als marketingpersonage. Het boek bruist van de tips plus je kunt nog extra’s downloaden. Schrijf je dan ook meteen in voor zijn eigen mails, dan kun je de kneepjes van het vak verder leren.

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden