Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Guerrillamarketing
Guerrillamarketing
Cor Hospes

Cor Hospes is verhalenmaker en eigenaar van Merkjournalisten. Auteur van marketing- en managementboeken waaronder enkele bestsellers. En host van de podcast Hart voor Zaken waarin ondernemers vertellen over de liefde voor hun bedrijf, hun mensen en de wereld om hen heen.

Meer over Cor Hospes
Guerrillamarketing (deel 6: bedrog of welkome wake-up call?) Steven de Jong 28 september 2007 We zijn verzeild geraakt in een nieuw mediatijdperk, niet alleen technologisch (meer interactie, participatie, social networking, knowledge sharing) maar ook qua verstrengeling van mediaberichten en reclame-uitingen. De diffuse grens tussen beide media-uitingen maakt de weg vrij voor Guerrillamarketing. Lees het volledige artikel
Cor Hospes

Guerrillamarketing

Nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant

Paperback Nederlands 2007 2e druk 9789077881378
Voormalig top 100Totaal 40 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Mannen in ondergoed langs snelwegen die een lift naar een kledingbedrijf willen. Drollen op straat waarin vlaggetjes met een hotelnaam zijn gestoken. Bedrijven proberen steeds meer op te vallen. Ze gebruiken buzz, viral, ambush, stealth, grassroots en mond-tot-mondreclame - guerrillamarketing!

Dit boek is de zoektocht van journalist Cor Hospes naar de do's en don'ts van guerrillamarketing. Een onmisbaar boek voor ondernemers, consumenten, reclamemakers en alle andere leken en professionals die wel wat inspiratie kunnen gebruiken! Met slechts twee andere boeken werd 'Guerrillamarketing' genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2007.

'Als je het boek ademloos hebt gelezen, leg je het met een zucht terzijde en zeg je tegen jezelf: 'Wat kan marketing toch mooi en simpel zijn, als je de klant maar begrijpt!' Prof. dr. Cor Molenaar

'Een antwoord op de onmacht van de hedendaagse communicatie waarin het bedrijfsleven de potentiële klant bestookt met massamediale boodschappen.' Communicatie

'Cor Hospes blijkt een waardige ?n vaardige feestredenaar. Hij gaat verder waar grondlegger Jay Conrad Levinson is stil blijven staan. Een goed geschreven, inspirerend boek.' Management Scope

'Een compact boek, opmerkelijk toegankelijk geschreven, waarmee je in een paar uur helemaal thuis bent in de guerrillero-materie.' Adfoblog

Specificaties

ISBN13:9789077881378
Trefwoorden:marketing, marketingstrategie, guerrillamarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:132
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:2
Verschijningsdatum:20-10-2011
Hoofdrubriek:Marketing
Serie:Marketing & Sales update

Expertrecensies (2)

recensie
Cor Hospes: ‘Dit boek neemt de angst voor internet weg’
Hans van der Klis | 1 mei 2009
Marketeers zijn bang voor internet, is de overtuiging van Cor Hospes. ‘Op internet praten consumenten terug en daar kunnen marketeers niet mee omgaan.’ Dat is de reden dat hij Alle 13 goed! schreef, met 13 marketingtools die helpen beter gebruik van te maken van de mogelijkheden. Eind mei ligt het boek op de schappen. Management & Literatuur nam een voorschot en sprak met de auteur.
Lees verder
recensie
Guerrillamarketing
Mariska Fennema | 6 augustus 2007
Guerrillamarketing. Van mannen in ondergoed langs de snelweg, gele kabouters in een dorp, tot een vlaggetje met tekst in een hondendrol. Tot de verbeelding sprekende voorbeelden van 'out of the box' uitingsvormen van communicatie. Is guerillamarketing een verzamelnaam voor onconventionele technieken om de aandacht te trekken? Toeslaan en weer verdwijnen? Wat is de definitie van guerillamarketing en welke strategie zit er achter? Cor Hospes gaat in zijn boek 'Guerilla marketing' op zoek naar de antwoorden op deze en andere vragen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
22 stemmen
10
7
3
2
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (5)

achtergrond
Guerrillamarketing (deel 6: bedrog of welkome wake-up call?)
Steven de Jong 28 september 2007 We zijn verzeild geraakt in een nieuw mediatijdperk, niet alleen technologisch (meer interactie, participatie, social networking, knowledge sharing) maar ook qua verstrengeling van mediaberichten en reclame-uitingen. De diffuse grens tussen beide media-uitingen maakt de weg vrij voor Guerrillamarketing.
Artikel lezen
achtergrond
Guerrillamarketing (deel 4: doen wat je nooit zou doen)
Steven de Jong 19 september 2007 Guerrillamarketing definiëren als begrip is lastig. De tactiek is oud, maar kent steeds meer verschijningsvormen. Terwijl men bij het begrip marketing vooral denkt aan een planmatige aanpak (doelgroepanalyses, medium selecteren, bereik voorspellen, personeel instrueren), heeft de guerrillavariant meer het karakter van een brief in een fles.
Artikel lezen
achtergrond
Guerrillamarketing (deel 3: politiek wapen)
Steven de Jong 11 september 2007 Ook in de politiek is Guerrillamarketing alom aanwezig. De tactiek wordt vooral bedreven door oppositionele, kleine partijen; zij kunnen gevestigde partijen – die meer nuance moeten bedrijven – uit de schijnwerpers drukken door hard uit te halen zonder een oplossing aan te dragen. Geert Wilders is bij uitstek een guerrillapoliticus die zijn underdogpositie (hij tegen het establishment) briljant uitvent.
Artikel lezen
achtergrond
Guerrillamarketing (deel 2: oorsprong in idealisme)
Steven de Jong 6 september 2007 Een voorbeeld van een commerciële guerrilla-actie, is die van fabrikant Buys. Na 86 jaar schrapte Buys het woord ‘neger’ uit de handelsnaam ‘Negerzoen’, om zogenaamd gehoor te geven aan protesten van de Stichting Eer en Herstel Betaling Slachtoffers Slavernij Suriname. Media namen het bericht voor waar aan; er ontstond een maatschappelijke discussie en de Negerzoen stond als product dagenlang, gratis, in de belangstelling. Later gaf Buys toe dat de naamsverandering slechts een marketingstunt was.
Artikel lezen
achtergrond
Guerrillamarketing (deel 1: commercieel gestoei)
Steven de Jong 2 september 2007 Guerrillamarketing is een kat-en-muis-spel tussen organisaties en journalisten, met als doel consumenten te triggeren door ze op het verkeerde been te zetten, te choqueren en voor het karretje te spannen dat free publicity heet. Het ‘marketinginstrument’ is pas effectief als het niet als zodanig te herkennen is. Hoewel kleine bedrijfjes en actiegroepen guerrillamarketing ontdekten als goedkoop alternatief, zien we de laatste jaren dat ook multinationals, politici en beleidsmakers zich begeven op dit gladde ijs. In deze 6-delige serie bespreek ik de commerciële en idealistische verschijningsvormen en tactieken van guerrillamarketing. Is het onaanvaardbaar bedrog of juist een welkome wake-up call?
Artikel lezen

Over Cor Hospes

Cor Hospes is verhalenmaker en eigenaar van Merkjournalisten. Auteur van marketing- en managementboeken waaronder enkele bestsellers. En host van de podcast Hart voor Zaken waarin ondernemers vertellen over de liefde voor hun bedrijf, hun mensen en de wereld om hen heen.

Andere boeken door Cor Hospes

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

1 In de voetsporen van Che

De macht van guerrillamarketing
De founding father van guerrillamarketing
Euroslimme marketingtrucs
Kleine oorlogjes
De traditionele media zijn uitgewerkt
Marketeers zijn de weg kwijt
De citatenguerrilla
Wetenschap en guerrillamarketing

2 Lijken uit de kofferbak en sneeuwadvertising
Het frisse licht van merkenkenner Ingmar de Lange
Out of the box
Onconventionele kanalen
De voorwaarden van guerrillamarketing
Kabouters in Abcoude

3 Ondergoed als succesfactor

De nieuwe boodschap van Hubert van Wensen
Het resultaat van een foponderzoek
Nieuwswaarde creëren
Criterium: sympathie oproepen
De drie O's
Case: Hi Tech achter de ramen
Case: De mobiele kassa van Dirk
Case: De gouden koets van Brand

4 'Wij willen ook zo'n drol'

Guerrillamarketing volgens KesselsKramer
Spin-off met poep
De morele grenzen van guerrillamarketing
Mens als medium
Case: Nike op oranje
Case: Novib rockt

5 Marco en Marko en het gedienstige kippetje

Online guerrillamarketing
Buzz via blogs
Relevantie nog belangrijker
Miskleunen met consumentencontent
Lekker kippetje
Spoof
Case: Hollandepourletogo.com
Case: Colafonteinen en Tiger Woods

6 Overlevingsdrang van reclame

Het wauw-effect van Tom Himpe
Niet-traditionele kanalen
Het wauw-effect
Grootste valkuil guerrillamarketing
Buzz en bereik
Hoe minder controle, hoe geloofwaardiger

7 Met guerrilla op de voorpagina

De kansen van guerrillamarketing als pr-instrument
Guerrilla en public relations
Guerrilla als hulpje bij marketing-pr
'Wij tegen het soepie'
Heinekentoeters en Heinrich Hup
Guerrilla-pr
Guerrilla op de voorpagina
Ludieke actie of guerrilla?
Case: Ariel boven de Herengracht
Case: Witte PSP

8 Waarom Bunker nooit zinkt

Een definitie van guerrillamarketing
Bunker
Een definitie

9 Chef het met Roel van Koken & Zo

Een handleiding voor guerrillamarketeers
Roel van Koken & Zo
Carla en Fred
Bed, bad en buiten en het toilet
Creatieve meedenkers
Het guerrillateam
De eerste bijeenkomst: wat is je USP?
De tweede bijeenkomst: op zoek naar de kern
De ja-maarders
De derde bijeenkomst: geen stunt
Het guerrillamarketingplan van Koken & Zo
Carla's hulplijn
USP vertalen
Winkel/bedrijf/product vertalen
Productrange vertalen
Schandalen/taboes/omdraaien

Uitleiding

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Contentbijbel
    Cor Hospes
    Contentbijbel
    € 36,50
  • De power van een contentplatform
    Cor Hospes
    De power van een contentplatform
    € 29,95
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Guerrillamarketing

        Guerrillamarketing
        Cor Hospes
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Guerrillamarketing

        Verwijder uw beoordeling